Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Roman Çözümlemeleri TDE256 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım ve Uygulama
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk edebiyatını etkileyen klasik roman örneklerini çağdaş yöntemler aracılığıyla çözümlemesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1.Roman sanatının en güzel örneklerini bilimsel yöntemler vasıtasıyla nesnel olarak çözümler. 2. Romanın düz anlam meselesi olmadığını çok anlamlılık içerdiğini gözlemler. 3. Kurmaca metnin çok anlamlılığını nesnel olarak çözümler. 4. Romanın kurmaca özelliklerinin estetik çözümlemesini yapar. 5. Romanın olay örgüsünü, kahramanlarını kavrar, işlevlerini belirler. 6. Roman sanatının işlevini fark eder. 7. Her devirde yazılan anlatı eserleriyle romanın farklılığını gözlemler
Ders Öğrenme Kazanımları - Roman sanatının en güzel örneklerini bilimsel yöntemler vasıtasıyla nesnel olarak çözümler.
- Romanın düz anlam meselesi olmadığını çok anlamlılık içerdiğini gözlemler.
- Kurmaca metnin çok anlamlılığını nesnel olarak çözümler.
- Romanın kurmaca özelliklerinin estetik çözümlemesini yapar.
- Romanın olay örgüsünü, kahramanlarını kavrar, işlevlerini belirler.
- Roman sanatının işlevini fark eder.
- Her devirde yazılan anlatı eserleriyle romanın farklılığını gözlemler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Roman Çözümlemelerine Giriş
2. Hafta Roman İncelenmesinde Temel İlkeler
3. Hafta Olay Örgüsünün Çözümlenmesi
4. Hafta Roman Kahramanlarının Çözümlenmesi
5. Hafta Romandaki Zaman Göstergelerinin Çözümlenmesi
6. Hafta Romandaki Mekan Göstergelerinin Çözümlenmesi
7. Hafta Romandaki Dil ve Üslup Göstergelerinin Çözümlenmesi
8. Hafta Romanın Bakış Açısının Çözümlenmesi
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Uygulama- Kiralık Konak Romanının Çözümlenmesi
11. Hafta Uygulama- Çalıkuşu Romanının Çözümlenmesi
12. Hafta Uygulama- Huzur Romanının Çözümlenmesi
13. Hafta Uygulama- Aşk Romanının Çözümlenmesi
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Mehmet Tekin, Roman Sanatı, İstanbul, 2001.
• Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş,, Ankara, 1991.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0