Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat Teorileri II TDE254 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Aydınlanma Sonrası Edebiyat kuramlarını tanımasını, Türk edebiyatını etkileyen bu kuramlar aracılığıyla üretilen edebî eserlerin düşünce temellerinin çözümlemesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1. Romantizmin temellerini kavrar.. 2. Pozitivizmin edebiyat a olan etkilerini açıklar. 3. Bilim insanı ve sanatçı arasındaki ilişkiyi kavrar. 4. Bilimin ve edebiyatın gerçekçilik anlayışlarını mukayese eder. 5. Realizm, Naturalizm ve Marksist estetik gerçekçiliğini çözümler. 6. XX.Yüzyıl edebiyat akımlarının felsefî temellerini açıklar. 7. Savaşların edebiyat kuramlarına olan etkilerini açıklar. 8. Varoluşçuluğun birey kavramını edebiyat eserinde çözümler. 9. Postmodern edebiyatın teorik zeminini açıklar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Romantizmin temellerini kavrar..
- Pozitivizmin edebiyat a olan etkilerini açıklar.
- Bilim insanı ve sanatçı arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Bilimin ve edebiyatın gerçekçilik anlayışlarını mukayese eder.
- Realizm, Naturalizm ve Marksist estetik gerçekçiliğini çözümler
- XX.Yüzyıl edebiyat akımlarının felsefî temellerini açıklar.
- Savaşların edebiyat kuramlarına olan etkilerini açıklar.
- Varoluşçuluğun birey kavramını edebiyat eserinde çözümler.
- Postmodern edebiyatın teorik zeminini açıklar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Alman Aydınlanmacılığı ve Alman İdealizmi
2. Hafta Romantizm Anlatımcılığı
3. Hafta Yansıtmacılık ve Anlatımcılık İlişkisi
4. Hafta Pozitivizm İlkeleri
5. Hafta Bilimsel Yöntem
6. Hafta Gerçekçilik
7. Hafta Gözlem ve Deney
8. Hafta Bilim ve Edebiyat: Naturalizmin Temelleri
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Marksist Estetik ve Edebiyat
11. Hafta Psikanalizm ve Edebiyat
12. Hafta Varoluşçuluk ve Edebiyat
13. Hafta Post Modernizm ve Edebiyat
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994.
• Prof.Dr.İlhan Genç edebiyat Bilimi, İzmir, 2011.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0