Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebi Akımlar | TDE252 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İlk Çağ’dan başlayarak tarihsel gelişim süreci içinde Batı edebiyatının genel olarak ele alındığı bu derste, Batı’nın başlıca yazar ve edebiyatçıları ile klasik eserlerden bazıları tanıtılacaktır. Batı edebiyatının tarihsel gelişimine paralel olarak, dünya edebiyatını da etkileyen Batı edebiyat akımları ve bu akımlara dâhil olan edebî metinler üzerinde çalışılacaktır. Dersin İçeriği İlk Çağ’dan başlayarak tarihsel gelişim süreci içinde Batı edebiyatının genel olarak ele alındığı bu derste, Batı’nın başlıca yazar ve edebiyatçıları ile klasik eserlerden bazıları tanıtılacaktır. Batı edebiyatının tarihsel gelişimine paralel olarak, dünya edebiyatını da etkileyen Batı edebiyat akımları ve bu akımlara dâhil olan edebî metinler üzerinde çalışılacaktır. Bu dersin amacı öğrencilerin edebiyat akımlarını tanımasını, Türk edebiyatını etkileyen bu akımlar aracılığıyla üretilen edebî eserlerin çözümlemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Klasisizm akımının eserlerini ve bu eserlerin ilkelerini tanır. 2. Romantizm akımının temellerini ve eserlerini kavrar. 3. Çağlar boyu etkili olan edebî eserleri tanır. 4. Bilim ile sanat arasındaki gerçekçiliği kavrar. 5. Psikanalizmin edebiyata etkisini belirler. 6. Edebî akımların gücünü edebî eserlerde gözlemler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Klasisizm akımının eserlerini ve bu eserlerin ilkelerini tanır. - Romantizm akımının temellerini ve eserlerini kavrar. - Çağlar boyu etkili olan edebî eserleri tanır. - Bilim ile sanat arasındaki gerçekçiliği kavrar. - Psikanalizmin edebiyata etkisini belirler. - Edebî akımların gücünü edebî eserlerde gözlemler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Batı Edebiyatına Giriş | |
2. Hafta | Homeros: İlyada-Odysseia | |
3. Hafta | Eski Yunan ve Latin Edebiyatı Orta Çağ Edebiyatı | |
4. Hafta | Rönesans Edebiyatı: Dante-Rabelais-Montaigne-Thomas Moore | |
5. Hafta | Shakespeare: Hamlet - XVII. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı Cervantes: Don Quijote (Don Kişot) Pikaresk Roman | |
6. Hafta | XVII. Yüzyıl Batı Edebiyatı/ Klasisizm La Fontaine-Corneille: Le Cid; Racine: Andromaque | |
7. Hafta | XVIII. Yüzyıl Batı Edebiyatı- XVIII. Yüzyıl İngiliz Romanı | |
8. Hafta | XIX. Yüzyıl Batı Edebiyatı Romantizm (Alman Edebiyatı-Fransız Edebiyatı) | |
9. Hafta | Edebiyat Akımlarının Tarihsel, Toplumsal ve Düşünsel Arka Planı | |
10. Hafta | Realizm-Natüralizm | |
11. Hafta | Sembolizm- Parnas (Parnasizm)-Empresyonizm | |
12. Hafta | Ekspresyonizm-Kübizm-Fütürizm-Dadaizm-Letrizm | |
13. Hafta | Sürrealizm-Egsiztansiyalizm(Varoluşçuluk) | |
14. Hafta | Postmodernizm |
Mina Urgan, İngiliz Edebiyatı Tarihi,YKY, İstanbul 2004. |
Cevdet Perin, Tanzimat Edebiyatında Fransız Tesiri, Pulhan Matbaası, İstanbul 1946. |
Berke Vardar, Fransız Edebiyatı, Multilingual, İstanbul 1998. |
İsmail Habip Sevük, Avrupa Edebiyatı ve Biz(I;II), Remzi Kitabevi, İstanbul 1940. |
• Prof.Dr..İlhan Genç, Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011. |
• Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları ve Temel Metinler, Ankara, 1993. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |