Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Doğaçlama I TDE271 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı 1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek, 2. Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama, 3. Okulöncesi eğitimde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Okulöncesi düzeyindeki çocukların (0-6 yaş) tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma, 5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama, 6. Okulöncesi eğitimi derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama, 7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma, 8. Yaratıcı drama ve psikodramanın farklarını bilme.
Dersin İçeriği 1. Tanışma-İletişim Çalışmaları/ Dersin Tanıtımı, 2.İletişim- Etkileşim Çalışmaları, 3. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.), 4. Güven- Uyum Çalışmaları, 5. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri), 6. Ara sınav, 7. Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş, 8. Rol Oynama ve Doğaçlama, 9. Kuramsal Çalışma (Yaratıcı Dramanın Tarihçesi), 10. Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama İlişkisi, 11. Yaratıcı Drama Ders Planı İnceleme, 12. Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama, 13. Öğrenci Uygulamaları-I, 14. Öğrenci Uygulamaları- II, 15. Genel Değerlendirme, 16. Dönem sonu sınavı.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1) Dramayı öğretme becerilerini kazanır. 2) Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir, doğru olarak kullanır. 3) Dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma beceresi kazanır. 4) Drama dersinin amaçlarını kavrar 5) Drama öğretim programını tanır. 6) Çeşitli konuları doğaçlama, rol oynama vd. tekniklerle canlandıracak becerileri kazanır. 7) İlköğretim düzeyindeki çocukların tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış geliştirir. 8) Dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalarına yönelik bilgileri kavrar. 9) Dramanın tarihsel gelişimi kavrar. 10) Drama dersini tasarlar, uygular ve değerlendirir 11) Drama sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. 12) Drama dersinin öğrencilerin sorgulama becerilerini geliştirmedeki rolünü açıklar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Tanışma-İletişim Çalışmaları/ Dersin Tanıtımı
2. Hafta İletişim- Etkileşim Çalışmaları
3. Hafta Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.)
4. Hafta Güven- Uyum Çalışmaları
5. Hafta Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri)
6. Hafta Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş
7. Hafta Rol Oynama ve Doğaçlama
8. Hafta Kuramsal Çalışma ( Yaratıcı Dramanın Tarihçesi )
9. Hafta Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama İlişkisi
10. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı İnceleme
11. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama
12. Hafta Öğrenci Uygulamaları-I
13. Hafta Öğrenci Uygulamaları -II
14. Hafta Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayınları
Adıgüzel, Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1998. Ankara: Naturel Yayınları.
Levent, Tamer (1993) Niçin Tiyatro, Gündoğan Yayınları, Ankara.
San, İnci (edt.) 7. Uluslar arası Drama Seminer Notları. Ankara: Naturel Yayınları
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 -
PY2 1 0 -
PY3 0 0 -
PY4 5 0 -
PY5 2 0 -
PY6 3 0 -
PY7 0 0 -
PY8 2 0 -
PY9 2 0 -
PY10 0 0 -
PY11 3 0 -
PY12 4 0 -
PY13 3 0 -
PY14 5 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer