Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğaçlama I | TDE271 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek, 2. Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama, 3. Okulöncesi eğitimde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Okulöncesi düzeyindeki çocukların (0-6 yaş) tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma, 5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama, 6. Okulöncesi eğitimi derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama, 7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma, 8. Yaratıcı drama ve psikodramanın farklarını bilme. |
Dersin İçeriği | 1. Tanışma-İletişim Çalışmaları/ Dersin Tanıtımı, 2.İletişim- Etkileşim Çalışmaları, 3. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.), 4. Güven- Uyum Çalışmaları, 5. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri), 6. Ara sınav, 7. Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş, 8. Rol Oynama ve Doğaçlama, 9. Kuramsal Çalışma (Yaratıcı Dramanın Tarihçesi), 10. Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama İlişkisi, 11. Yaratıcı Drama Ders Planı İnceleme, 12. Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama, 13. Öğrenci Uygulamaları-I, 14. Öğrenci Uygulamaları- II, 15. Genel Değerlendirme, 16. Dönem sonu sınavı. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1) Dramayı öğretme becerilerini kazanır. 2) Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir, doğru olarak kullanır. 3) Dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma beceresi kazanır. 4) Drama dersinin amaçlarını kavrar 5) Drama öğretim programını tanır. 6) Çeşitli konuları doğaçlama, rol oynama vd. tekniklerle canlandıracak becerileri kazanır. 7) İlköğretim düzeyindeki çocukların tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış geliştirir. 8) Dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalarına yönelik bilgileri kavrar. 9) Dramanın tarihsel gelişimi kavrar. 10) Drama dersini tasarlar, uygular ve değerlendirir 11) Drama sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. 12) Drama dersinin öğrencilerin sorgulama becerilerini geliştirmedeki rolünü açıklar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tanışma-İletişim Çalışmaları/ Dersin Tanıtımı | |
2. Hafta | İletişim- Etkileşim Çalışmaları | |
3. Hafta | Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.) | |
4. Hafta | Güven- Uyum Çalışmaları | |
5. Hafta | Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri) | |
6. Hafta | Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş | |
7. Hafta | Rol Oynama ve Doğaçlama | |
8. Hafta | Kuramsal Çalışma ( Yaratıcı Dramanın Tarihçesi ) | |
9. Hafta | Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama İlişkisi | |
10. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı İnceleme | |
11. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama | |
12. Hafta | Öğrenci Uygulamaları-I | |
13. Hafta | Öğrenci Uygulamaları -II | |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayınları |
Adıgüzel, Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1998. Ankara: Naturel Yayınları. |
Levent, Tamer (1993) Niçin Tiyatro, Gündoğan Yayınları, Ankara. |
San, İnci (edt.) 7. Uluslar arası Drama Seminer Notları. Ankara: Naturel Yayınları |
San, İnci (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | - |
PY3 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | - |
PY7 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | - |
PY10 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |