Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat Teorileri I TDE253 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMEL ARAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin temel Edebiyat kuramlarını tanımasını, Türk edebiyatını etkileyen bu kuramlar aracılığıyla üretilen edebî eserlerin düşünce temellerinin çözümlemesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1. Edebi eserin aynı zamanda düşünce ikliminin ürünü olduğunu kavrar 2. Felsefî teorilerin edebiyata yansımasını açıklar. 3. Edebî eserin özelliklerini edebiyat teorisi sayesinde çözebilir. 4. Edebiyat teorilerinin edebiyat akımlarının doğuşuna etkisini anlatır. 5. Edebiyat eserinin içeriğini belirleyen en önemli etkenin edebiyat teorisi olduğunu kavrar. 6. Yansıtma Kuramının en eski devirlerden itibaren etkisini algılar. 7. Skolastik görüşün edebiyata etkisini açıklar. 8. İslam estetiğinin edebiyata olan etkisini açıklar. 9. Edebiyat eserinin mimesis (yansıtma) ve katarsis (arınma) işlevlerini açılar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Edebi eserin aynı zamanda düşünce ikliminin ürünü olduğunu kavrar
- Felsefî teorilerin edebiyata yansımasını açıklar.
- Edebî eserin özelliklerini edebiyat teorisi sayesinde çözebilir.
- Edebiyat teorilerinin edebiyat akımlarının doğuşuna etkisini anlatır.
- Edebiyat eserinin içeriğini belirleyen en önemli etkenin edebiyat teorisi olduğunu kavrar.
- Yansıtma Kuramının en eski devirlerden itibaren etkisini algılar.
- Skolastik görüşün edebiyata etkisini açıklar.
- İslam estetiğinin edebiyata olan etkisini açıklar.
- Edebiyat eserinin mimesis (yansıtma) ve katarsis (arınma) işlevlerini açılar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Edebiyat Teorileri dersinin genel tanımı ve kapsamı
2. Hafta Edebiyat Teorileri Dersinin Kaynakları
3. Hafta Yansıtma Kuramı-Platon’un Görüşü
4. Hafta Yansıtma Kuramı-Aristotales’in Görüşü
5. Hafta Yansıtma Kuramı- Mimesis ve Katarsis
6. Hafta Hıristiyanlık Skolastik Görüşü
7. Hafta Hümanizm ve Edebiyat
8. Hafta Hümanizm ve Edebiyat
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Klasisizm Yansıtmacılığı
11. Hafta İslam Estetiği
12. Hafta Aydınlanmanın Temelleri
13. Hafta Aydınlanmanın Etkileri
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011.
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0