Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Teorileri I | TDE253 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi EMEL ARAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel Edebiyat kuramlarını tanımasını, Türk edebiyatını etkileyen bu kuramlar aracılığıyla üretilen edebî eserlerin düşünce temellerinin çözümlemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Edebi eserin aynı zamanda düşünce ikliminin ürünü olduğunu kavrar 2. Felsefî teorilerin edebiyata yansımasını açıklar. 3. Edebî eserin özelliklerini edebiyat teorisi sayesinde çözebilir. 4. Edebiyat teorilerinin edebiyat akımlarının doğuşuna etkisini anlatır. 5. Edebiyat eserinin içeriğini belirleyen en önemli etkenin edebiyat teorisi olduğunu kavrar. 6. Yansıtma Kuramının en eski devirlerden itibaren etkisini algılar. 7. Skolastik görüşün edebiyata etkisini açıklar. 8. İslam estetiğinin edebiyata olan etkisini açıklar. 9. Edebiyat eserinin mimesis (yansıtma) ve katarsis (arınma) işlevlerini açılar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Edebi eserin aynı zamanda düşünce ikliminin ürünü olduğunu kavrar - Felsefî teorilerin edebiyata yansımasını açıklar. - Edebî eserin özelliklerini edebiyat teorisi sayesinde çözebilir. - Edebiyat teorilerinin edebiyat akımlarının doğuşuna etkisini anlatır. - Edebiyat eserinin içeriğini belirleyen en önemli etkenin edebiyat teorisi olduğunu kavrar. - Yansıtma Kuramının en eski devirlerden itibaren etkisini algılar. - Skolastik görüşün edebiyata etkisini açıklar. - İslam estetiğinin edebiyata olan etkisini açıklar. - Edebiyat eserinin mimesis (yansıtma) ve katarsis (arınma) işlevlerini açılar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Edebiyat Teorileri dersinin genel tanımı ve kapsamı | |
2. Hafta | Edebiyat Teorileri Dersinin Kaynakları | |
3. Hafta | Yansıtma Kuramı-Platon’un Görüşü | |
4. Hafta | Yansıtma Kuramı-Aristotales’in Görüşü | |
5. Hafta | Yansıtma Kuramı- Mimesis ve Katarsis | |
6. Hafta | Hıristiyanlık Skolastik Görüşü | |
7. Hafta | Hümanizm ve Edebiyat | |
8. Hafta | Hümanizm ve Edebiyat | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Klasisizm Yansıtmacılığı | |
11. Hafta | İslam Estetiği | |
12. Hafta | Aydınlanmanın Temelleri | |
13. Hafta | Aydınlanmanın Etkileri | |
14. Hafta | Değerlendirme |
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011. |
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |