Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi ve Felsefesi | MBS36 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim felsefesi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bilim, Felsefe, Bilimsel Yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik Felsefe ve Bilim; İslam Kültür Coğrafyasında Bilim ve Felsefe; Mezopotamya’da Bilim; Rönesans Avrupası’nda Bilim ve Felsefe; Aydınlanma Çağında Bilim ve Felsefe; Bilimlerin Sınıflandırılması; Bilim, Bilimcilik (Bilimizm), İdeoloji, Etik ve Din İlişkileri; Bilim ve Paradigmalar; Viyana ve Frankfurt Düşünce Okulları; Yirminci ve Yirmi Birinci Yüzyıllarda Bilim Eleştirileri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, bilimsel araştırma, etik ve etik teorilerini kavrar. - Öğrenci, araştırma ve yayın etiği ile araştırma ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlallerini kavrar. - Öğrenci, yazarlık ve telifle ilgili etik sorunları bilir. - Öğrenci, araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurulları bilir. - Öğrenci, etik ihlallerin tespitinde izlenecek yolları bilir. - Öğrenci, sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ile bunları önlemeye dönük yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Felsefe, bilim, bilim tarihi ve bilim felsefesi ile ilgili temel kavramlar. | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
2. Hafta | Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Eski çağlarda bilim -Mısır ve Mezopotamya’da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
4. Hafta | Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi. | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Roma dönemi ve Ortaçağda bilim ve felsefe | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
6. Hafta | İslam dünyasında bilimin doğuşu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | İslam dünyasında bilim | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Rönesans döneminde bilim | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | 17. ve 18. yüzyılda bilim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati |
11. Hafta | 19. ve 20. yüzyılda bilim | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Osmanlı döneminde bilim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Cumhuriyet döneminde bilim | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Değerlendirme | Ders Saati |
Aydın, İ. Akademik Etik. Pegem Akademi Yayıncılık |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |