Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Bilimleri Tarihi MBS34 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformlarları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele almaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini, eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
- Öğrenci günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
- Öğrenci geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
- Öğrenci Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eski Türk Devletleri'nde eğitim. Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Enderun mektebi. Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
5. Hafta Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
6. Hafta Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
7. Hafta Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Atatürk ve eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
10. Hafta Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
13. Hafta İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Mustafa Gündüz, “Socio-Cultural Origins of Turkish Educational Reforms and Ideological Origins of Late Ottoman Intellectuals (1908-1930)”, History of Education, Journal of the History of Education Society, V: 38, İssue: 2, March 2009, pp. 191-216. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012., Felsefe, Eğitim, Sanat, Hece Yayınları, Ankara
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 3 15
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 71
Dersin AKTS Kredisi 3,0