Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | MBS32 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar. - Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar. - Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder. - Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel ekonomik kavramlar | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | İnsan gücü planlaması | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Sürdürülebilirlik kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Beşeri sermaye ve eğitim | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Göç, eğitim ve kalkınma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Küreselleşme bağlamında eğitim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
12. Hafta | Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Değerlendirme | Ders Saati |
Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32. Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan. Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122. Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |