Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Dönem Hadis Çalışmaları TİB516 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders Türkiye’de hadisin ilminin tarihçesi, serüveni, panoraması, yapılan çalışmalar, gelinen durum, akademik hadisçilik ve problemleri konularında bilgi birikimi ve bakış açısı sağlar.
Dersin İçeriği Cumhuriyet Dönemi Hadis çalışmalarının serüveni, niteliği, seviyesi, geldiği son durum, hadis ilminin diğer İslamî disiplinler arasındaki yeri üzerinde durulacak, karşılaşılan problemler hakkında bilgi verilecek ve bu konularda formasyon kazandırılacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Günümüz hadis çalışmalarının temel kavramlarını ve konularını açıklayabilecektir
- Hadis üzerine yapılan çalışmaları öğrenir
- Günümüz hadis çalışmaları arasında karşılaştırma yapabilecektir
- Hadis çalışmalarının eksik yönlerini kavrar
- Hadisle ilgili çalışmaların prensiplerini karşılaştırarak problemleri değerlendirip çözer
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Modern Dönemde Hadis ve Çağdaş İslam Düşüncesi
2. Hafta Türkiye’de Hadis İlminin Serüveni
3. Hafta Türkiye’de Akademik Hadisçilik
4. Hafta Türkiyede Hadisle İlgili Çalışmaların Başlaması ve Çeşitleri
5. Hafta Tercüme ve Derleme Çalışmalar (1923-2009)
6. Hafta Halka Yönelik Çalışmalar
7. Hafta Akademik Çalışmalar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Akademik Çalışmaların Konuları
10. Hafta Akademik Çalışmaların Genel Panoraması
11. Hafta Akademik Çalışmaların Genel Değerlendirilmesi
12. Hafta Akademik Çalışmaların Eksikleri ve Yapılması Gerekenler
13. Hafta Akademik Çalışmaların Dış Dünyaya Tanıtımı
14. Hafta Akademik Çalışmalardan İstifade
Kaynaklar
Ali Osman Koçkuzu; “Hadis Öğretim ve Eğitiminde Ne Yaptık? Ne Yapabilirdik?”, Hadisin Dünü-Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Samsun 1993 Yavuz Ünal, “Cumhuriyet Dönemindeki Hadis Çalışmalarının Serencamı”, İslamî İlimiler Dergisi. Yavuz Ünal, “T.C İlahiyat Fakültelerinde 1957-1997 Yılları Arasında Hadis Anabilim Dalında Yapılan Tezler Bibliyografyası”, İslamî Araştırmalar Dergisi (Hadis-Sünnet Özel Sayısı), Kadir Gürler, “Türk Modernleşmesi Sürecinde Hadis İlminin Genel Durumu”, İslamî İlimler Dergisi
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 63 63
Ödev 2 1 70 70
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0