Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hadis Literatürü TİB515 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüzyüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Hadis literatürünü ve hadis ilminin klasik kaynaklarını tanıtmak
Dersin İçeriği Hadis edebiyatının oluşumu, gelişimi, hadis edebiyatı türleri
Ders Öğrenme Kazanımları - Hadise dair literatürün oluşum ve gelişim aşamalarını kavrar.
- Hadis literatürünün kaynaklık değerini analiz eder.
- Hadis Literatürünün aktüel değerini sorgular.
- Klasik hadis literatürünü ve çeşitlerini tanır ve karşılaştırır.
- Hadis tahriç yöntemlerini öğrenir ve uygular
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Hz.Peygamber Döneminde Hadis Yazımı
2. Hafta İlk Yazılı Hadis Belgeleri: Sahifeler
3. Hafta Hadislerin Tedvini İle İlgili Çalışmalar
4. Hafta Hadis Tasnifinin Başlaması ve İlk Örnekler
5. Hafta Hicri 2. Asırda Derlenmiş Konulu Hadis Kitapları
6. Hafta Hicri 3. Asırda Derlenen Müsnedler, Camiler, Sünenler
7. Hafta Tasnif Sistemlerinin Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kütüb-ü Sitte Literatürünün ve Musannıflarının Tanıtımı
10. Hafta Hicri 3. Asır Sonrası Derlenen Hadis Mecmuaları
11. Hafta Hadis Şerhleri
12. Hafta Hadis Kitaplarını Birleştirme Çabaları ve Ortaya Çıkan Eserler
13. Hafta Zevaid Literatürü
14. Hafta Etraf Kitapları
Kaynaklar
İ. Lütfi Çakan, Hadis Edebiyatı, 3.bsk., İstanbul, 1996 Kettânî , Hadis Literatürü, çev. Yusuf Özbek, İstanbul 1994 Mahmut Tahhan, Usulü’t-Tahric ve Dirasetü’l-Esânîd, Beyrut, tsz. Özafşar, Mehmet Emin, Hadisi Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu Yay. 2000 S. Kemal Sandıkçı, İlk Üç Asırda İslâm Coğrafyasında Hadîs, Ankara, 1991. Taşköprîzâde, Mevzûâtu’l–Ulûm, İkdam Mat. 1313 Uğur, Mücteba, Ansiklopedik Hadis Terimleri Sözlüğü, DİB. Yay. Ankara, 1992 Wensinck, A. J, Concordance et İndices De ta Tradition Musulmane, (el-Mu’cemu’l-Mufehres li Elfâzi’l-Hadisi’n-Nebevî, İstanbul, 1986, I-VIII
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 63 63
Ödev 2 1 70 70
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0