Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Dünyasında Hadis Tartışmaları TİB514 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çağdaş hadis tenkitlerinin mahiyetinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.
Ders Öğrenme Kazanımları - Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanır
- Hadislerin mesajını günümüz insanına modern bir üslupla aktarır
- Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirir
- Modern dönemde karşılaşılan problemlere hadislerden çözüm üretir
- Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemler arasında mukayese yapar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgiler
2. Hafta Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş
3. Hafta Modern dönemde karşılaşılan problemler
4. Hafta Sünneti Anlamada Yöntemlerin Geliştirilmesi
5. Hafta Nüzûl-i İsâ ile İlgili Hadisler
6. Hafta Tasvîrle Alakalı Hadisler
7. Hafta İnsan Yaratılışını Bozmayla İlgili Hadisler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mübârek Gecelerle İlgili Hadisler
10. Hafta Fırkalarla İlgili Hadisler
11. Hafta Hilâfetle İlgili Bazı Hadisler
12. Hafta Recm Cezasıyla İligili Hadisler
13. Hafta İslâm dünyasında çağdaşçı düşünce önderleri: Fazlurrahman
14. Hafta Mısır Sudan bölgesi hadis tartışmaları, önemli şahıslar
Kaynaklar
Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul 2000. İsmet Özel, Kırk Hadis İ. Lütfi Çakan, Hadislerle GerçeklerI-III, İstanbul 1993 Selçuk Coşkun, Hadis Değerlendirmelerinde Bütünlük, Ankara 2003 Muhammed Kutup, Peygamberden İktibaslar, İstanbul 1980 İbrahim Hatipoğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul 2004. Alie Problemlerine Hz. Peygamberden Çözümler, Adem Dölek, İstanbul, 2012 Bireysel ve Aile İçi İlişkilerde İslam'ın Şiddet Karşıtlığı, Nuri Tuğlu, İstanbul, 2009 Hadis ve Psikoloji, Muhammed Osman Necati (trc. Mustafa Işık), Ankara, 2000 Hadislerde Teşbih ve Temsiller, Adem Dölek, İzmir, 2006 Güncel Hadis Yorum ve Tartışmaları, Yavuz Köktaş, İstanbul, 2010.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 63 63
Ödev 2 1 70 70
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0