Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz İslam Hukuku Problemleri TİB520 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Günümüz güncel fıkıh probleri ve çözüm yolları konusunda bilgi vermek.
Dersin İçeriği Bu derste güncel fıkıh problemleri ve fıkıh ilmi çerçevesinde çözüm yolları tanıtılmakta, çağdaş âlimlerin farklı yaklaşımları tartışma konusu yapılmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - İbadetler konusundaki güncel meseleler hakkında bilgi sahibidir.
- Evlenme hukuku konusundaki güncel meseleler hakkında bilgi sahibidir.
- Boşanma hukuku konusundaki güncel meseleler hakkında bilgi sahibidir.
- Borçlar hukuku konusundaki güncel meseleler hakkında bilgi sahibidir.
- Miras hukuku ile ilgili günce meseleler hakkında bilgi sahibidir.
- Ceza hukuku ile ilgili güncel meseleler hakkında bilgi sahibidir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Güncel fıkhi meseleler çözüm üretmede takip edilecek usul ve esaslar.
2. Hafta Temizlik, namaz oruç ile ilgili güncel meseleler.
3. Hafta Zekat, hac ve kurbanla ilgili güncel meseleler.
4. Hafta Nikah ile ilgili güncel meseleler.
5. Hafta Boşanma (Talak) ile ilgili güncel meseleler.
6. Hafta İslam iktisadı kapsamındaki güncel meseleler. I
7. Hafta İslam iktisadı kapsamındaki güncel meseleler. II
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Muhakeme hukuku ile ilgili güncel meseleler.
10. Hafta Ceza hukuku ile ilgili güncel konular.
11. Hafta Klonlama, ötenazi vb. güncel konular.
12. Hafta Kürtaj, taşıyıcı annelik vb. güncel konular.
13. Hafta Savaş hukuku ve gayri müslimlerle ilişkiler.
14. Hafta Farklı düşünceler katlanma, (İhtilaf hukuku)
Kaynaklar
Hayreddin Karaman, İslam’ın Işığında Günün Meseleleri, İstanbul, I-III 1993.
Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular, 2003.
Abdulaziz, Bayındır, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yayınları İstanbul 2007.
Halil Gönenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, I-II, İstanbul t.y.
el-Mevsü‘atü’-Fıkhiyye, Vizaretü’l-Evkaf ve’ş-Şuûni’l-İslâmiyye, I-XLV, Kuveyt.
Ahmed eş-Şerbâsî, Yes’elûneke fi’d-dîni ve’l-hayât, I-VII, Beyrut 1980.
Türkiye Dİyanet Vakfı Ansiklopedisi (DİA) ilgili maddeleri.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 3 13 39
Ödev 1 3 12,5 37,5
Ödev 2 3 12,5 37,5
Final 3 13 39
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0