Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Öğretim Teknikleri | TİB539 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Arapçada eksiklerini gidermek ve öğretim teknikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Arapça öğretim teknikler ile ilgili konular |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Arap gramerine ait ileri düzeyde bilgiler kazanır. - Karmaşık gibi görünen cümle ve terkipleri irab ve tahlil etme becerisi elde eder. - Uzun cümleleri tercüme etme becerisi gelişir |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş Bilgileri: Nahvin Farklı Tanımları | |
2. Hafta | Giriş Bilgileri: Sarfın Tanımları | |
3. Hafta | Giriş Bilgileri: Belagatın Farklı Tanımları | |
4. Hafta | Mebnîler | |
5. Hafta | Mebnîler ve Çeşitleri | |
6. Hafta | Murablar | |
7. Hafta | Mu rablar ve türleri | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Belagatın tanımı | |
10. Hafta | İrab tanımı | |
11. Hafta | İrab ve Çeşitleri | |
12. Hafta | Fiil Cümlenin Temel Öğesi Fâil | |
13. Hafta | İsim Cümlesi: Müpteda ve Haber | |
14. Hafta | Nâkıs Fiiller |
Ahmed b. İbrahim b. Mustafa el-Hâşimî'nin el-Kavâ'idu'l-Esâsîye lil-lügati'lArabiyye, Beyrut, 2008. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 5 | 10 | 50 |
Ödev 2 | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 7 | 7 | 49 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |