Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Istılahları TİB552 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tarîkatlara ait ıstılahların öğrenilmesi ve bu müşretek unsurlar çerçevesinde günümüz tasavvuf akımlarının ilmin teşekkül dönemine kadar olan bağını anlayabilmek.
Dersin İçeriği Tarîkatlara ait ıstılahların öğrenilmesi ve bu müşretek unsurlar çerçevesinde günümüz tasavvuf akımlarının ilmin teşekkül dönemine kadar olan bağını anlayabilmek.
Ders Öğrenme Kazanımları - İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak
- Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak
- Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
- Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak
- Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pîr-Pîr-i Sâni, Şeyh-Halife, Sâlik-Mürid, Silsile, İcazet, Üveysilik
2. Hafta Tarîkatlarda hafî ve cehri zikir
3. Hafta Semâ, Hatm-i Hâcegân, Darb-ı Esma, Zikr-i Kıyam, Zikr-i Erre
4. Hafta Seyr u Sülûk, Nefis ve mertebeleri
5. Hafta Seyr u Sülûk, Nefis ve mertebeleri
6. Hafta Rabıta, Tefekkür-i Mevt
7. Hafta Kaynak tarama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Âsitane, tekke, Hırka, Taç
10. Hafta Halvet, çile, erbain
11. Hafta Nefsan-i Tarîkatlar, Ruhani Tarikatlar
12. Hafta Istılah ile ilgili metin okumaları
13. Hafta Istılah ile ilgili metin okumaları
14. Hafta Istılah ile ilgili metin okumaları
Kaynaklar
Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Otto Yayınları, 2014 Ankara. Kelâbâzî, E. (1999). Bahru’l-fevâid el-meşhûr bi-maâni’l-ahbâr. (thk.) Muhammed. Kuşeyrî, A. (1413/1993). er-Risâletü’l-Kuşeyrîyye, (tah.) Maruf Zerrîk – Abdulhamid. Serrâc Tûsî, Ebu Nasr (1996). el-Lüma’ fi’t-tasavvuf (trc.) Hasan Kâmil Yılmaz, (İslam Tasavvufu), İstanbul: Altınoluk.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 2 40 80
Ödev 2 2 33 66
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0