Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’an-ı Anlamada Çağdaş Yaklaşımlar | TİB548 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çağımızda Kur’an’ın anlaşılmasıyla ilgili yapılan tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Günümüzde Kur’an’a yaklaşımlardan ve Kur’an ahkamı üzerine yapılan tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak - Topluma her düzeyde değer oluşturan güzel örnek ve duyarlılık modelleri geliştirme. - Toplumda farkındalık oluşturacak uygulamalar ve projelere katkı sunma. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Günümüzde vahye farklı yaklaşımlar | |
2. Hafta | Kur’an’ın evrenselliği ve tarihselliği | |
3. Hafta | Kur’an ahkamını değişmesi meselesi | |
4. Hafta | Kur’an’da ilahi sınırlar | |
5. Hafta | Kur’an ayetlerine farklı yaklaşımlar | |
6. Hafta | Kur’an’da neshin varlığı ve yokluğu meselesi | |
7. Hafta | Kur’an kıssalarının temsili ya da gerçek oluşu | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Nüzul sebepleri | |
10. Hafta | Sünnetin Kur’an’ı tebyini | |
11. Hafta | Peygamberin Kur’an ile ilgili görevleri | |
12. Hafta | Allah’ın bilgi alanı | |
13. Hafta | İlmi tefsir | |
14. Hafta | İlmi tefsir |
İsmail Cerrahoğlu; Tefsir Usulü, Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1989; Tefsir Tarihi, DİB Yayınları, Ankara 1988. Muhsin Demirci; Tefsir Usulü, İFAV 1987. İsmail Karagöz;Kur’an’ı ve Sünneti Anlamak, DİB Yayınları, Ankara 2013.İslam’ın Ana Kaynakları Kur’an ve Sünnet, DİB Yayınları, Ankara 2010, Fazlurrahman; Allah Elçisi ve Mesajı, Ankara 1997. Ana Konularıyla Kur’an, Ankara 1992. İslam ve Çağdaşlık, Ankara 1990. Tarih Boyunca İslami Metodoloji Sorunu, Ankara 1995. Fethi Ahmet Polat; Çağdaş İslam Düşüncesinde Kur’an’a Yaklaşımlar. Mehmet Görmez; Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Ankara 2000. R. Garaudy Yaşayan İslam, İstanbul 1995. Şevket Kotan; Kur’an ve Tarihselcilik, İstanbul 2001. Mehmet Paçacı; Kur’an ve Tarihsellik Tartışması, İstanbul 2000. Kur’an Ve Ben Ne Kadar Tarihseliz, Ankara 2000. Ahmet Nedim Serinsu; Tarihsellik ve Esbab-ı Nüzul, İstanbul 1996. Metin Yiğit; Hermenötik Yöntem ve Usulu Fıkhın Kati-Zanni Diyalektiği, Van 2001. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 2 | 2 | 35 | 70 |
Ödev 1 | 2 | 38 | 76 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |