Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Tarihi Metodolojisi II TİB560 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tasavvuf Tarihi metodolojisinin kendine has yapısı ve özelliklerinin incelenmesi. Sufi tecrübeyi metodolojik ve epistemik açıdan değerlendirmek.
Dersin İçeriği Tasavvuf Tarihi metodolojisinin kendine has yapısı ve özelliklerinin incelenmesi. Sufi tecrübeyi metodolojik ve epistemik açıdan değerlendirmek.
Ders Öğrenme Kazanımları - İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak
- Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak
- Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Tasavvufun temel kavramları
2. Hafta Tasavvufun tarihi süreci
3. Hafta Tasavvufi metodolojinin temel özellikleri
4. Hafta Tasavvufi tecrübeyi metodolojik açıdan inceleme
5. Hafta Sufîlerin makam ve halleri ile ilgili metin okumaları
6. Hafta Sufilerin metodlarından örnekler.
7. Hafta Bayezid Bistami, Hallac-ı Mansur, Ruzbehan Bakli
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Tasavvufun İslam düşünce geleneği içerisindeki yeri
10. Hafta Tasavvufun diğer İslami ilimler ile münasebeti
11. Hafta Tasavvufî tecrübenin metodolojik açıdan değeri
12. Hafta Temel kavramlar
13. Hafta Keşf, müşahede, hayal, hayret
14. Hafta Cem-fark, fena-beka, sekr-sahv
Kaynaklar
Michel Chodkiewicz, Sahilsiz Bir Umman, Gelenek Yay. İstanbul 2002. Stace, W. T., Mistisizm ve Felsefe, çev: Abdüllatif Tüzer, (İnsan Yay.), İstanbul 2004. Kasım Şulul, İslam Düşüncesinde Tarih Tasavvuru ve Usulü, İnsan Yay., istanbul 2015. Abdullatif Tüzer, Dini Tecrübe ve Mistisizm, Dergah yay. 2007. Seyyid Hüseyin Nasr, Ebedî Hikmetin Peşinde, çev. Harun Tan, İnsan yay. 2007. Ramazan Ertürk, Sufi Tecrübenin Epistemolojisi, Fecr Yayınları, İstanbul 2006
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 2 40 80
Ödev 2 2 33 66
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0