Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Tarihi Metodolojisi I | TİB559 | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasavvuf Tarihi metodolojisinin kendine has yapısı ve özelliklerinin incelenmesi. Sufi tecrübeyi metodolojik ve epistemik açıdan değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Tasavvuf Tarihi metodolojisinin kendine has yapısı ve özelliklerinin incelenmesi. Sufi tecrübeyi metodolojik ve epistemik açıdan değerlendirmek. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak - Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak - Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tasavvufun temel kavramları | |
2. Hafta | Tasavvufun tarihi süreci | |
3. Hafta | Tasavvufi metodolojinin temel özellikleri | |
4. Hafta | Tasavvufi tecrübeyi metodolojik açıdan inceleme | |
5. Hafta | Sufîlerin makam ve halleri ile ilgili metin okumaları | |
6. Hafta | Sufilerin metodlarından örnekler. | |
7. Hafta | Bayezid Bistami, Hallac-ı Mansur, Ruzbehan Bakli | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Tasavvufun İslam düşünce geleneği içerisindeki yeri | |
10. Hafta | Tasavvufun diğer İslami ilimler ile münasebeti | |
11. Hafta | Tasavvufî tecrübenin metodolojik açıdan değeri | |
12. Hafta | Temel kavramlar | |
13. Hafta | Keşf, müşahede, hayal, hayret | |
14. Hafta | Cem-fark, fena-beka, sekr-sahv |
Michel Chodkiewicz, Sahilsiz Bir Umman, Gelenek Yay. İstanbul 2002. Stace, W. T., Mistisizm ve Felsefe, çev: Abdüllatif Tüzer, (İnsan Yay.), İstanbul 2004. Kasım Şulul, İslam Düşüncesinde Tarih Tasavvuru ve Usulü, İnsan Yay., istanbul 2015. Abdullatif Tüzer, Dini Tecrübe ve Mistisizm, Dergah yay. 2007. Seyyid Hüseyin Nasr, Ebedî Hikmetin Peşinde, çev. Harun Tan, İnsan yay. 2007. Ramazan Ertürk, Sufi Tecrübenin Epistemolojisi, Fecr Yayınları, İstanbul 2006 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 2 | 40 | 80 |
Ödev 2 | 2 | 33 | 66 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6,0 |