Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Tasavvuf Metinleri II TİB556 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Tasavvuf klasiklerine kaynak teşkil eden tasavvufi metinlerden okumalar yaparak ilmin ıstılahına hakim olmak. Tasavvuf ıstılahları, sufî ahlâkı, tarikat ve esasları, tasavvufi şahsiyetler, sufilerin zühd anlayışı ile ilgili metin okuyup kavramak
Dersin İçeriği Tasavvuf literatürü ile ilgili okumalar
Ders Öğrenme Kazanımları - Tasavvuf klasiklerini tanıyarak ilmin tarihsel gelişimini yorumlama.
- Metinleri telif eden mutasavvıfların tasavvufi kişiliklerine tanık olmak
- Metin okumaları yaparak ıstılaha hakim olmak.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Tasavvufi metinlerin tanıtımı
2. Hafta Tasavvuf-şeriat münasebeti ile ilgili metin okumaları
3. Hafta Kuşeyri Risâlesinde tevhid ve akaid meseleleri ile ilgili metin okumaları
4. Hafta Tasavvuf ıstılahları hakkında metin okumaları
5. Hafta Sufîlerin makam ve halleri ile ilgili metin okumaları
6. Hafta Tarîkatların menşei ve usulleri ile ilgili metin okumaları
7. Hafta Tarîkatların menşei ve usulleri ile ilgili metin okumaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Tasavvuf literatürü ile ilgili okumalar
10. Hafta Tasavvuf konulu güncel metinlerin okunması
11. Hafta Tasavvuf konulu güncel metinleri okunması
12. Hafta Tasavvuf konulu güncel metinleri okunması
13. Hafta Makale okumaları
14. Hafta Makale okumaları
Kaynaklar
el-Muhâsibî, Abdullah Hâris. (1990). er-Riâye li-Hukûki'llah, haz. Abdülhalim Mahmud, Kahire: Dâru'l-Maârif Es-Serrâc, Ebû Naṣr. (1914). Kitâbu’l-Luma‘. tah. Reynold A. Nicholson. London Es-Sülemî, Ebû ‘Abdurraḥmân. (1997). Ṭabaḳâtu’ṣ-Ṣûfiyye. tah. Muṣṭafâ ‘Abdulḳâdir ‘Aṭâ. Beyrut El-Ḥallâc, al-Ḥüseyin b. Manṣûr. (1913). Kitâbu’ṭ-Ṭawâsîn. tah. Louis Massignon. Paris
Arthur J. Arberry (1957). Revelation and Reason in Islam. London Annemarie Schimmel. (1959). “The Origin and Early Development of Sufism.” Journal of the Pakistan Historical Society Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, (Kültür Bakanlığı Yayınları) Ankara 2001; Arthur J. Arberry (1957). Revelation and Reason in Islam. London.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 2 35 70
Ödev 2 2 38 76
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0