Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kur'an Tarihi TİB508 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kuranın daha iyi anlaşılmasını sağlamak, karşılaşılan problemlere kıssalardan çözüm bulabilmek Kıssalardaki hikmeti tespit edebilmek
Dersin İçeriği Öğrenci Tevratta ve Kuranda anlatıla Kıssaların nerede birleştiği nerede ayrıldığını tesbit edebilir. Kıssalarda anlatılan hikmeti tesbit edebilir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Kur'an'da anlatılan kıssaları öğrenir.
- Kıssaların hikmetini tespit edebilir.
- Kıssaların hangi konulalarla ilgili olduğunu tepit eder.
- Kıssalarda geçen hadiselerin sonraki dönemlerde de tekrarlandığını öğrenir.
- Kıssalaların bir öğretim metodu olarak kullanılabileceğini öğrenir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kur'an'ın bir anlatım sanatı olarak Kıssalar
2. Hafta Kıssaların gerçeklik problemi Halafullah örneği
3. Hafta Halefullah'ın yaklaşımını değerlendirme
4. Hafta Kur'an'da kıssaların bölüm bölüm anlatılması
5. Hafta Kuranda anlatılan kıssalar
6. Hafta İsim verilmeden anlatılanlar
7. Hafta İsim verilerek anlatılanlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Tevrat'ta anlatılan Kıssalarla Kuran'da anlatıla kıssaların mukayesesi
10. Hafta Hz. Adem’in Kıssası
11. Hafta Hz. Nuh’un Kıssası
12. Hafta Hz. Lut’un Kıssası
13. Hafta Hz. Yusuf’un Kıssası
14. Hafta Genel değerlendirme
Kaynaklar
Abay, Muhammed, Kur’ân Kıssaları, Ensar Neşriyat, İstanbul 2007; Kaya, Necati, Kur’ân’a Göre Hz. Musa, Firavn ve Yahudiler, İstanbul 1991; Zühaylî, Vehbe, el-Kıssatü’l-Kur’âniyyetü Hidayetün ve Beyâtün, Şam 1992; Kaya,Remzi,Kur'ân-ı Kerim Kıssaları ve Düşündürdükleri, "Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi", Cilt: 11, Sayı:2, 2002 ss. 31-58, Bursa 2002.lahiyat Fakültesi Dergisi", Cilt: 11, Sayı:2, 2002 ss. 31-58, Bursa 2002.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 70 70
Ödev 2 1 70 70
Final 1 3 3
Uygulama 1 7 7
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0