Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Introduction to fuzzy logic CE455 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Sınıf içi sözlü anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İbrahim YÜCEDAĞ
Dersi Verenler Prof. Dr. İbrahim YÜCEDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı farklı sistemler ve yapay zeka yöntemleri gibi çeşitli alanlarda bulanık mantık kullanımı konusunda bilgi vermektir.
Dersin İçeriği Bulanık Kümeler; Bulanık Küme İşlemleri; Bulanık İlişkiler ve Hesaplamalar; Bulanık Grafikler ve İlişkileri; Bulanık Sayılar; Bulanık Fonksiyonlar; Olasılık ve Belirsizlik; Bulanık Mantık; Bulanık Çıkarım; Bulanık Kontrol; Bulanık Uzman Sistemler; Bulanık Sistem ve Yapay Sinir Ağları Birleşimi; Bulanık Sistem ve Genetik Algoritma Birleşimi
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler bulanık küme teorisi kapsamında bulanıklık içeren sistemleri yorumlayabilir.
- Öğrenciler bulanık küme teorisi ve karar teorisi bilgilerini bir arada kullanabilir.
- Öğrenciler bulanık küme teorisi ispat tekniklerini geliştirebilir.
- Öğrenciler bulanık küme teorisi kullanarak belirsizlik içeren problemleri çözebilir.
- Öğrenciler bulanık sistem ile yapay zeka tekniklerini birlikte kullanabilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Bulanık Kümeler
2. Hafta Bulanık Küme İşlemleri
3. Hafta Bulanık İlişkiler ve Hesaplamalar
4. Hafta Bulanık Grafikler ve İlişkileri
5. Hafta Bulanık Sayılar
6. Hafta Bulanık Fonksiyonlar
7. Hafta Olasılık ve Belirsizlik
8. Hafta Bulanık Mantık
9. Hafta Bulanık Çıkarım
10. Hafta Bulanık Çıkarım
11. Hafta Bulanık Mantık Kontrollü Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi
12. Hafta Bulanık Mantık Kontrollü Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi
13. Hafta Bulanık Mantık Kontrollü Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi
14. Hafta Bulanık Mantık Kontrollü Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirilmesi
Kaynaklar
Kwang Hyung Lee, First Course on Fuzzy Theory and Applications, Springer, 2005
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 10 10
Final 1 3 3
Uygulama 1 10 10
Toplam İş Yükü 26
Dersin AKTS Kredisi 5,0