Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Introduction to Behavioral Science UE205 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Sınıfta ders
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Davranış Bilimleriyle ilgili kavramları bilme, sosyal bir varlık olan insanın gelişimi ve öğrenme süreci ile bilgi sahibi olma, çevresini daha iyi tanıması ve sağlıklı iletişim kurabilmesi için gerekli davranış kurallarının öğrenilmesi sonucu daha güvenli davranış sergileyebilmesidir.
Dersin İçeriği Davranış Bilimlerine Giriş, Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları, Kültür, Gelişim Ve Öğrenme, Algılama, Kişilik Ve Benlik, Tutum Ve Önyargı, İletişim, Uyum Sorunları Ve Motivasyon, Zaman Yönetimi
Ders Öğrenme Kazanımları - Kazandıkları iletişim becerileri ve davranış bilgilerini sosyal ve mesleki yaşantılarında kullanma becerisi kazanır.
- Yeterliliklerinin farkında olma becerisi kazanırlar. Zaman ve Stres Yönetimi becerisi kazanır ve mesleki yaşantılarına entegre eder
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini kazanır.
- Etkili ileşim becerilerini kazanır.
- Anlama ve ifade edebilme yeteneği kazanır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Davranış Bilimlerine Giriş
2. Hafta Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları
3. Hafta Kültür Kavramı, Özellikleri, ve Fonksiyonları
4. Hafta Kültür, Sosyalleşme ve Sosyal Etki
5. Hafta Kişilik ve Davranış
6. Hafta Tutumlar ve Önyargı
7. Hafta İletişim
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Sağlıklı İletişimi Etkileyen Temel Faktörler , Ekip Çalışması ve Önemi (Örnek Olay İnceleme)
10. Hafta Empatik İletişim, Beden Dili, Soru Sorma Teknikleri (Örnek Olay İnceleme)
11. Hafta Uyum Sorunları ve Savunma Mekanizmaları, Kızgınlık ve Öfke Kontrolü (Örnek Olay İnceleme)
12. Hafta Öğrenme-Algılama, Sorun Çözme Becerileri (Örnek Olay İnceleme)
13. Hafta Kaygı ve Türleri
14. Hafta Stres ve Zaman Yönetimi
Kaynaklar
"Body Language" Allan Pease, Sheldon Press Book, London, 1989. "Davranış Bilimleri" Prof.Dr. Feyzullah Eroğlu, Beta Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, 2009, İstanbul. "Davranış Bilimleri" Yrd. Doç.Dr. Metin İşçi, Der Yayınları, 2. Basım, İstanbul, 2007. "Davranış Bilimleri", A. Can Baysal, Erdal Tekarslan, İ.Ü. İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Ens. Yayını, 1097, İstanbul. "Davranış Bilimleri", Doç.Dr. Salih Güney, Nobel Yayın Dağıtım, 4. Baskı,2008, Ankara. "Davranışlarımızdan Seçmeler", Suna Tevrüz, Emek Ofset Matbaası, 1989, İstanbul. "İnsan ve Davranışı", Doğan Cüceloğlu, Evrim Matbaacılık, İstanbul, 1991. "Müfredat Lab. Okullarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Sürekli ve Durumluk Kaygı Düzeyleri ile Bilgisayar Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Nurcan Şener, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2000. "Öğretim Teknolojisi İletişim", Doç.Dr. Akif Ergin, Anı Yayıncılık, Ankara,1998. "Roles", Michael Banton, London Tavistock Publ, 1968. “Radyoloji Departmanlarında Çalışanlar Açısından Zamanın Anlamı ve Etkili Zaman Yönetimi” Nurcan Şener, Nuran Akyurt, Ayşe Gül Ayfe KÖSE, Murat Balıkçı, Erkin Arıbal, 25. Ulusal Radyoloji Kongresi 27-31 Ekim 2004 WOW Kremlin Palace, Antalya/Türkiye
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 26,5 26,5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 34,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0