Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Sınıflarında İletişim MSAE10 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar.
Dersin İçeriği Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanabilme
- Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanabilme
- Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak açıklayabilme
- Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlayabilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematiksel semboller ve matematiksel terminolojiyi tanıma
2. Hafta Matematiksel sembol ve terimleri doğru ve etkili kullanma
3. Hafta Matematiksel dili matematik alanında, günlük hayatta ve diğer disiplinlerde etkili bir şekilde kullanma
4. Hafta Matematiksel ifadeleri somut modeller, şekiller, resimler, grafikler, tablolar, semboller vb. farklı temsiller ile gösterebilme.
5. Hafta Matematiksel düşünceleri sözel ve yazılı ifade edebilme
6. Hafta Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme.
7. Hafta Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
8. Hafta Göstergebilim ve matematik dili ilişkisi
9. Hafta Matematiksel modelleme döngüsünde iletişim yeterliği
10. Hafta Matematiksel modelleme döngüsünde temsil yeterliği
11. Hafta Matematiksel modelleme döngüsünde sembolik dil ve işlemler yeterliği
12. Hafta Matematiksel modelleme döngüsünde muhakeme ve argüman yeterliği
13. Hafta Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
14. Hafta Final Ders Saati
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 0 -
PY13 1 0 0 0 0 -
PY14 1 0 0 0 0 -
PY15 1 0 0 0 0 -
PY16 4 0 0 0 0 -
PY17 5 0 0 0 0 -
PY18 4 0 0 0 0 -
PY19 4 0 0 0 0 -
PY20 2 0 0 0 0 -
PY21 3 0 0 0 0 -
PY22 4 0 0 0 0 -
PY23 4 0 0 0 0 -
PY24 4 0 0 0 0 -
PY25 1 0 0 0 0 -
PY26 3 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 5 3 15
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0