Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Etkinlik Geliştirme MSAE07 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Verenler Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir
Dersin İçeriği Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını bilir.
- Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
- Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir.
- Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular.
- Örnek etkinlikleri değerlendirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik Öğrenme ve öğretme yaklaşımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım
2. Hafta Matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Etkinlik ve hazırlama süreci Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Etkinlik ve hazırlama süreci Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
5. Hafta Sayılar ve cebir öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik etkinlikler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Geometri ve ölçme öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Etkinlik değerlendirme süreci Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
11. Hafta Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
12. Hafta Öğrnecilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
14. Hafta Öğrencilerin hazırladığı etkinliklerin değerlendirilmesi Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
Kaynaklar
İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Sinan Olkun-Zülbiye Toluk Uçar
Matematik Öğretimi, Murat Altun
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme, Esra Bukova Güzel
İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Van de Walle
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 -
PY15 5 0 0 0 0 0 -
PY17 4 0 0 0 0 0 -
PY18 5 0 0 0 0 0 -
PY19 4 0 0 0 0 0 -
PY22 4 0 0 0 0 0 -
PY24 4 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 2 24
Araştırma 8 3 24
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 10 2 20
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0