Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | MAES07 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir.Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğrenir.İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar.Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar. |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlayabilme. Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrayabilme. Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklayabilme. Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklayabilme. Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralayabilme. Materyal geliştirirken göz önüne alınacak ilkeleri açıklayabilme. Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Sunum materyallerinin özelliklerini kavrayabilme. Sunum materyallerini özelliklerini göz önüne alarak geliştirebilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirebilme. Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme. |
Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Materyal tasarım ilkelerini bilir. - Materyal tasarlar. - Materyale uygun kullanım kılavuzu hazırlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanıtılması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Etkinlik hazırlama | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Materyalin eğitimdeki ve matematik eğitimindeki yeri ve önemi | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
5. Hafta | Matematik eğitiminde kullanılan materyal çeşitlerinin tanıtılması ve örnek materyallerin incelenmesi | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Çalışma kağıdı hazırlama | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
7. Hafta | İki ve üç boyutlu materyal hazırlama ilkeleri | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Dinamik yazılım programı ve XR tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati |
13. Hafta | Materyal değerlendirme | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Materyal değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık. |
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı (Elif Bahadır, Eğitim Kitabevi Yayınları) |
Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları (Gülfem Sarpkaya Aktaş, Pegem Yayınları) |
İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. |
Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara. |
Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara. |
Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 4 | 56 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |