Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireyselleştirilmiş Eğitimin Planlanması | MBS40 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere bireyselleştirilmiş eğitim programlarının nasıl planlanacağını öğretmektir. Ders, farklı öğrenme ihtiyaçlarına sahip öğrenciler için etkili ve uygun eğitim stratejileri geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Ders, bireyselleştirilmiş eğitim planlarının teorik temellerini ve uygulama süreçlerini kapsar. Öğrenciler, vaka çalışmaları ve simülasyonlar yoluyla bu planları pratikte nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, bireyselleştirilmiş eğitim planları oluşturma konusunda yetkinlik kazanacaklardır. - Farklı öğrenme ihtiyaçlarına sahip öğrencilere uygun stratejiler geliştirme becerisi kazanacaklardır. - Eğitim planlarını uygularken öğrenci, aile ve destek ekipleri ile etkili işbirliği yapabileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitime Giriş | |
2. Hafta | Öğrenci İhtiyaçlarının Değerlendirilmesi | |
3. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının Temel İlkeleri | |
4. Hafta | Hedef Belirleme ve Ölçülebilir Sonuçlar | |
5. Hafta | Uygulama Stratejilerinin Geliştirilmesi | |
6. Hafta | Vaka Çalışmaları ve Uygulamalar | |
7. Hafta | Özel Gereksinimli Öğrenciler için Eğitim Planları | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Öğrenci ve Ailelerle İşbirliği | |
10. Hafta | Öğretmenler ve Destek Ekipleri ile İşbirliği | |
11. Hafta | İlerleme İzleme ve Değerlendirme | |
12. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitimde Esneklik ve Uyarlanabilirlik | |
13. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının Güncellenmesi | |
14. Hafta | Final |
Tomlinson, C. A. (2001). How to Differentiate Instruction in Mixed-Ability Classrooms. ASCD. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY33 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY35 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY36 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 4 | 16 |
Sözel Anlatım | 1 | 0,5 | 0,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |