Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim MBS32 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Temel ekonomik kavramlar Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
2. Hafta Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
3. Hafta Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
4. Hafta İnsan gücü planlaması Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Sürdürülebilirlik kavramı Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
6. Hafta Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Beşeri sermaye ve eğitim Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
10. Hafta Göç, eğitim ve kalkınma Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
11. Hafta Küreselleşme bağlamında eğitim Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
13. Hafta Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta Değerlendirme Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
Kaynaklar
Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32. Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan. Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122. Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY36 3 0 0 0 0 -
PY40 4 0 0 0 0 -
PY41 4 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 4 52
Araştırma 5 2 10
Diğer Faaliyetler 2 3 6
Sözel Anlatım 6 1 6
Görsel Sunum 1 0,5 0,5
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0