Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Güncel Sorunlar MBS25 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Taner ATMACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri eğitimde karşılaşılan güncel sorunlarla tanıştırmak ve bu sorunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazandırmaktır. Ders, eğitim sistemindeki zorluklar, reformlar ve yenilikçi çözümler üzerinde durur.
Dersin İçeriği Ders, eğitimdeki mevcut sorunlar, öğretmenlik mesleğinin itibarı, müfredat yenilemeleri, dijitalleşmenin etkileri, eğitimde eşitsizlikler ve eğitim politikalarındaki değişiklikler gibi konuları kapsar. Öğrenciler, bu sorunları analiz edecek ve çözüm önerileri geliştireceklerdir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, eğitimdeki güncel sorunları tanımlayabilecek ve analiz edebileceklerdir.
- Bu sorunlara yönelik eleştirel bakış açısıyla çözüm önerileri geliştirebileceklerdir.
- Eğitimdeki reformlar ve yenilikler hakkında bilinçli tartışmalar yürütebileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitimde Güncel Sorunlara Giriş
2. Hafta Öğretmenlik Mesleğinin İtibarı ve Toplumsal Algılar
3. Hafta Müfredat Yenilemeleri ve Eğitimde Reformlar
4. Hafta Dijitalleşmenin Eğitim Üzerindeki Etkileri
5. Hafta Eğitimde Eşitsizlikler ve Fırsat Eşitliği
6. Hafta Özel Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar
7. Hafta Eğitimde Psikolojik Sağlık ve Destek Hizmetleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimde Yolsuzluk ve Etik Dışı Uygulamalar
10. Hafta Eğitim Politikalarındaki Değişiklikler ve Yansımaları
11. Hafta Eğitimde Yenilikçi Çözümler ve Teknolojik Gelişmeler
12. Hafta Eğitimde Göçmen ve Mülteci Öğrenciler
13. Hafta Gelecek Perspektifleri: Eğitimde Sürdürülebilirlik
14. Hafta Final
Kaynaklar
Darling-Hammond, L. (2010). The Flat World and Education: How America's Commitment to Equity Will Determine Our Future. Teachers College Press.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY35 3 0 0 0 -
PY36 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 5 50
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 5 25
Sözel Anlatım 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0