Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Pedagoji | MBS21 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Taner ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; eleştirel düşünmeyi kullanarak, günümüzde kapitalist politikaların eğitime yansımalarını analiz edebilecektir. |
Dersin İçeriği | Eleştirel Pedagoji, Neoliberalizm, Eğitim Sistemindeki Sorunlar, Eğitim Politikaları. Eğitim sisteminde neoliberal politikaların etkilerini saptayabilme, Okullarda yaşanan sorunlara eleştirel bakış açısıyla yaklaşabilme, Eğitimin metalaştırılması sürecini kavrayabilme, Neoliberal politikaların sonuçlarına yönelik çözümler üretebilme, Eğitimi genel anlamda irdeleyebilme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, neoliberal politikaların eğitim sistemi üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilecektir. - Öğrenciler, eğitimde toplumsal eşitsizlikleri ve adalet kavramını eleştirel bir perspektifle değerlendirebilecektir. - Öğrenciler, eğitimin metalaştırılması sürecini ve bu sürecin sonuçlarını kavrayabilecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş ve Eleştirel Pedagojiye Genel Bakış | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | Eleştirel Pedagojinin Teorik Temelleri | |
3. Hafta | Neoliberalizm ve Eğitim | |
4. Hafta | Eğitimde Eşitsizlik ve Adalet | |
5. Hafta | Eğitimde Metalaştırma Süreci | |
6. Hafta | Eleştirel Düşünme ve Eğitim | |
7. Hafta | Okul Kültürü ve İdeoloji | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Eleştirel Pedagojide Öğretmen ve Öğrenci Rolleri | |
10. Hafta | Eğitimde Direniş ve Dönüşüm | |
11. Hafta | Küreselleşme ve Eğitim Politikaları | |
12. Hafta | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet ve Irk | |
13. Hafta | Geleceğin Eğitimi: Eleştirel Perspektifler | |
14. Hafta | Final |
Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum. |
Giroux, H. A. (1988). Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Learning. Bergin & Garvey. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY40 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 3,5 | 17,5 |
Araştırma | 4 | 3 | 12 |
Sözel Anlatım | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |