Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eleştirel Pedagoji MBS21 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Taner ATMACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; eleştirel düşünmeyi kullanarak, günümüzde kapitalist politikaların eğitime yansımalarını analiz edebilecektir.
Dersin İçeriği Eleştirel Pedagoji, Neoliberalizm, Eğitim Sistemindeki Sorunlar, Eğitim Politikaları. Eğitim sisteminde neoliberal politikaların etkilerini saptayabilme, Okullarda yaşanan sorunlara eleştirel bakış açısıyla yaklaşabilme, Eğitimin metalaştırılması sürecini kavrayabilme, Neoliberal politikaların sonuçlarına yönelik çözümler üretebilme, Eğitimi genel anlamda irdeleyebilme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, neoliberal politikaların eğitim sistemi üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilecektir.
- Öğrenciler, eğitimde toplumsal eşitsizlikleri ve adalet kavramını eleştirel bir perspektifle değerlendirebilecektir.
- Öğrenciler, eğitimin metalaştırılması sürecini ve bu sürecin sonuçlarını kavrayabilecektir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş ve Eleştirel Pedagojiye Genel Bakış Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
2. Hafta Eleştirel Pedagojinin Teorik Temelleri
3. Hafta Neoliberalizm ve Eğitim
4. Hafta Eğitimde Eşitsizlik ve Adalet
5. Hafta Eğitimde Metalaştırma Süreci
6. Hafta Eleştirel Düşünme ve Eğitim
7. Hafta Okul Kültürü ve İdeoloji
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eleştirel Pedagojide Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
10. Hafta Eğitimde Direniş ve Dönüşüm
11. Hafta Küreselleşme ve Eğitim Politikaları
12. Hafta Eğitimde Toplumsal Cinsiyet ve Irk
13. Hafta Geleceğin Eğitimi: Eleştirel Perspektifler
14. Hafta Final
Kaynaklar
Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.
Giroux, H. A. (1988). Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Learning. Bergin & Garvey.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY40 5 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 3,5 17,5
Araştırma 4 3 12
Sözel Anlatım 4 2 8
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 7 1 7
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0