Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | İÖS08 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının, öğrencilerin sözcük ve dil yapıları arasındaki ilişkiyi öğrenmelerini, sözlü ve yazılı dilde kullanılan akademik sözcük dağarcıklarını geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır; öğrencilere İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejilerine odaklanılır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler sözcüksel yapılar ve yapısal dil biçimleri arasındaki ilişkiyi saptayabilip bilgilerini sınıflayabilirler - Öğrenciler İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınav türlerini ayırt edebilirler. - Öğrenciler deyimleri, söz öbeklerini ve öğrenilen sözcükleri için uygun öğretim tekniklerini etkili bir biçimde kullanabilirler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Genel giriş | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Sözcük nedir? | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım |
3. Hafta | Sözcükler nasıl öğrenilir? | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
4. Hafta | Sınıf-içi sözcük kaynakları | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
5. Hafta | Metinler, sözlükler, ve derlem | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Sözcük öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
7. Hafta | Sözcüklerin kullanımı | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Sunum:Sözcük öğretimi | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
10. Hafta | Sunum:Sözcük öğretimi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
11. Hafta | Sunum:Sözcük öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Sunum:Sözcük öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Uygulama |
13. Hafta | Sunum:Sözcük öğretimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Harmer J. (2007) How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |