Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya İngilizceleri ve Kültür | İÖS02 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Timuçin Buğra EDMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya İngilizce ve kültürlerini tanıtmak |
Dersin İçeriği | İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Dünya İngilizcelerini meydana getiren tarihsel ve sosyal olayları tanımlar - Dünya İngilizcelerinin dilbilimsel özelliklerini açıklar ve analiz eder - Farklı bölgelerde konuşulan İngilizcelere ait metinleri ve ses kayıtlarını analiz edebilir - Kültüre ait temel kavramları tanımlayabilir ve İngiliz ve Amerikan kültüründeki farklılıkları analiz edebilir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş: Neden Dünya İngilizceleri? | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Tarihsel kaynak: İngilizce, emperyalizm ve globalleşme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
3. Hafta | Dün,bugün ve yarın İngilizce | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Uluslararasılaşma: İngilizce'nin normları | Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Ortak bir dil olarak İngilizce | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Uygulama |
6. Hafta | Karma dil, kırma dil, diyalekt | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
7. Hafta | Dilin topluma etkisi | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama |
9. Hafta | İngiliz Kültürü | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Amerikan kültürü | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
11. Hafta | İngiliz kültürünü tanımlamak için metin inceleme | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
12. Hafta | Tv dizileri, haberler ve edebi metinlerdeki İngilizceleri inceleme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Dünya İngilizcelerinden örnekler sunma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Kachru,B.B. (2009). The Handbook of World Englishes. Blackwell Publishing Ltd. West Sussex.U.K Crystal, D. (2010). Evolving English: One Language, Many Voices. An Illustrated History of the English Language. London: British Library. Crystal, D. (1997). English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University Press. Seargeant, P. (2012). Exploring World Englishes: Language in a Global Context. Routledge Introductions to Applied Linguistics. Abingdon: Routledge. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |