Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | İÖS10 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanıtmak ve geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlarla öğrenciyi çoklu tanımaya yönelik değerlendirme yöntemlerine giriş yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir. - Öğrenciler farklı ölçme araçlarını (yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi desenler vb.) geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. - Öğrenciler dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Test geçerliliğine giriş. Sınıf içi Değerlendirme | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Test ayrıntıları ve desenleri. Test maddeleri. Test puanlama ve değerlendirme. | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Değerlendirmede adillik, etik ve eğitim. | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Performans testlerini puanlama ve değerlendirme. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
5. Hafta | İletişimsel yeterliliği araştırma | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
6. Hafta | Test maddeleri gerçekte neyi ölçer? | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Dinamik değerlendirmenin temelleri. Sosyokültürel teori. Proksimal gelişim bölgesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Okul sisteminde ölçme ve değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
10. Hafta | Grup projesi: dil bilgisi, sözcük bilgisi, okuma ve dinleme testlerini değerlendirme | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Grup projesi: konuşma becerisi testlerini değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma |
12. Hafta | Grup projesi: mevcut okul test araçlarını değerlendirme | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Grup projesi: alternatif test yöntemleri geliştirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Bailey, K.M. (1998). Learning about language assessment: Dilemmas, decisions, and directions.London: Heinle & Heinle. • Fulcher, G. & Davidson, F. (2007). Language testing and assessment. New York: Routledge. • Poehner, M. E. (2008). Dynamic assessment: A Vygotskian approach to understanding and promoting L2 development. Berlin: Springer. • Shohamy, E. & Hornberger, N. H. (2010). Language testing and assessment. New York : Springer. •Weir, C. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 4 | 5 | 20 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |