Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar İÖS07 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yusuf KASİMİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan yaklaşımların öğretmen adayları tarafından anlaşılmasını sağlamak böylelikle öğrencilerin yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Ders Öğrenme Kazanımları - Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) farklı yöntem ve yaklaşım ilkelerine uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
- Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini tartışabileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta İletişimsel Edinç. İletişimsel Yaklaşım Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
3. Hafta İşbirlikçi Dil Öğrenme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
4. Hafta Yapılandırmacı yaklaşım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati Uygulama
5. Hafta İçerik odaklı dil öğretimi Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum
6. Hafta Görev odaklı dil öğretimi Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta İkinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
11. Hafta Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
12. Hafta Gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
13. Hafta İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine yansıması Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Brown, H.D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (2ndEdition). San Francisco State University: Longman • Brumfit C.J. (1984). Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP • Celce-Murcia, M. (2001). Teaching English as a Second or Foreign Language (3RD Edition). USA: Heinle&Heinle Publishers. • Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: Emerging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27-48. • Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Richards, • J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 5 65
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 3 3 9
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 126
Dersin AKTS Kredisi 4,0