Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı | İÖS06 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi temelli ders planlarının amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olacak mevcut pratik seçenekler hakkındaki farkındalıklarını artırmaktır. Bu ders, resmi ve gayri resmi ders planlama tekniklerinin analizi yoluyla öğretme eylemine ve bir öğretmenin ders planının hazırlanması sırasında ve sonrasında sahip olduğu çeşitli seçeneklere odaklanacaktır. Gözlemlenen derslerin, somut ders planlarının ve ilgili materyallerin toplamı, öğrenciye ders planlama ve sınıf içi öğretime yönelik çeşitli yaklaşımları değerlendirme fırsatı sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretim materyalleri için geliştirme stratejileri ve içerik kaynakları; malzemelerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; malzemeler için ihtiyaç analizi; geleneksel ders kitabı materyalleri ile tamamlayıcı / destekleyici materyaller arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarımı; resmi ve gayri resmi İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi ile ilgili ders planlarının gelişim stratejileri ve tasarımı; ders planı tasarımına ve farklı öğretim materyallerine dayalı sınıf yönetimi uygulamaları; etkinlik temelli öğretim ve malzeme kullanım öğretimi için en iyi uygulamalardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, bir İngilzce sınıfını yönetmek için etkili ve etkisiz, resmi ve resmi olmayan teknikleri belirleyebileceklerdir. - Öğrenciler, bir İngilizce sınıfında öğretim yapabilmek için çeşitli yöntemleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir. - Öğrenciler bir ders planı hazırlamak ve ders planı dahilinde etkinlikleri tasarlamak için bazı resmi ve gayri resmi teknikler hakkında temel bilgileri göstereceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Derse giriş / Müfredat incelemesi / Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki üzerine devam eden tartışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejileri | Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejilerine genel bakışın devamı | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama |
5. Hafta | Talimat vermek için en iyi uygulamalar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi teknikler | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi tekniklere genel bakışın devamı | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Bir dil dersinde destekleyici / tamamlayıcı materyalleri seçmek, uyarlamak ve kullanmak için en iyi uygulamalar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama |
10. Hafta | Okuma becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım |
11. Hafta | Okuma ve dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
12. Hafta | Dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımına genel bakışın devamı | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Bir dinleme etkinliği için öğrenci gelişimini ve web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanmasını gerektiren sınıf içi ödev | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Scrivener, Jim. Ed. Adrian Underhill. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 3rd Edition. Macmillan Publishers Ltd 2011. (2016, March). CELTA Course at International Training Institute. 4 Levent, Istanbul, Turkey. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |