Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engellilerle İletişim | GKS25 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engellilik nedenleri,türleri ve bazı engellilik durumlarında gerekli iletişim yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırma. |
Dersin İçeriği | Engelliliğin nedenlerinin,türlerinin öğrenilmesi, engellilerle iletişime yönelik becerilerin geliştirilmesi |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Engelli bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir. - Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır. - Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Engellilik ve nedenleri | Ders Saati Sözel Anlatım |
2. Hafta | Engelliliğin türleri, sınıflandırma ve yaygınlık oranları | Ders Saati Sözel Anlatım |
3. Hafta | Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan bireyler ile iletişim | Sözel Anlatım Ders Saati |
4. Hafta | Dil ve konuşma engellilerle iletişim | Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | İşitme engellilerle iletişim | Sözel Anlatım Ders Saati |
6. Hafta | Görme engellilerle iletişim | Ders Saati Sözel Anlatım |
7. Hafta | Zihinsel engellilerle iletişim | Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Sözel Anlatım |
9. Hafta | Üstün zekalı ve üstün yetenekli bireyler ile iletişim | Sözel Anlatım |
10. Hafta | Engelli çocuklarda cinsel eğitim | Sözel Anlatım |
11. Hafta | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler ile iletişim | Sözel Anlatım |
12. Hafta | Engelli çocuklarda aile eğitimi | Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitimi | Ders Saati Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Sözel Anlatım |
T.C.Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,Aile Eğitim Rehberi(Aile Eğitim Serisi:1,3,4,5,6,7),Ankara 2008, Üstün,B.,Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,2005, İzmir,Okullar Yayınevi, Cüceloğlu, d., Rehber Öğretmenin El Kitabı(Birlikte Okumamıza Engel Yok-Kaynaştırma projesi) |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |