Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk İşaret Dili GKS13 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, Ellerin beden durumu, Mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, İşareti anlamlandırma Özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma
Ders Öğrenme Kazanımları - İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
- İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
- İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Araştırma
2. Hafta El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
3. Hafta Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum
4. Hafta İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
5. Hafta El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
6. Hafta İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati
7. Hafta Selamlaşma Hal hatır sorma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
11. Hafta Duygu ve düşünceleri aktarma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Görsel Sunum
12. Hafta Duygu ve düşünceleri aktarma Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
13. Hafta Karşı tarafı anlama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 60
PY4 3 4 4 2 60
PY6 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 81
Dersin AKTS Kredisi 3,0