Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürel Antropoloji MBS37 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Hande BULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerinden oluşmaktadır. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar
- Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar.
- Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitim Antropolojisine giriş Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
2. Hafta Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Eğitim üzerine düşünmek Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm" Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
5. Hafta Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
6. Hafta Sınıf, kültür ve eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
7. Hafta Eğitim ve sınıf ayrım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Eğitim ve sınıf ayrımı Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
10. Hafta Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
11. Hafta Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet II Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
13. Hafta Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
Kaynaklar
A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 3 30
Araştırma 5 4 20
Diğer Faaliyetler 5 4 20
Uygulama 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 77
Dersin AKTS Kredisi 3,0