Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Kalite ve Akreditasyon | MBS22 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere eğitimde kalite yönetimi ve akreditasyon süreçlerini öğretmektir. Ders, kalite standartlarının nasıl belirlendiğini, akreditasyonun önemini ve bu süreçlerin eğitim kurumlarına nasıl uygulandığını ele alır. |
Dersin İçeriği | Ders, eğitimde kalite güvencesi, sürekli iyileştirme, akreditasyon kurumları ve kriterleri, eğitimde performans değerlendirme sistemleri ve akreditasyon süreçlerinin yönetimi gibi konuları kapsar. Öğrenciler, eğitimde kaliteyi artırmak için stratejiler geliştirecek ve akreditasyon süreçlerini simülasyonlar aracılığıyla deneyimleyecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, eğitimde kalite yönetimi ve akreditasyon süreçlerini anlayacak ve uygulama becerisi kazanacaklardır. - Kalite güvencesi ve sürekli iyileştirme stratejileri geliştirebileceklerdir. - Akreditasyon süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde etkin rol alma becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kalite Yönetimi ve Temel Kavramlar | |
2. Hafta | Eğitimde Kalite Güvencesi Sistemleri | |
3. Hafta | Akreditasyon Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | |
4. Hafta | Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon Kurumları | |
5. Hafta | Eğitimde Kalite Standartları ve Kriterler | |
6. Hafta | Sürekli İyileştirme ve Kalite Döngüsü | |
7. Hafta | Eğitimde Performans Değerlendirme Sistemleri | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Akreditasyon Süreçleri ve Yönetimi | |
10. Hafta | Kalite Güvence Denetimleri ve Raporlama | |
11. Hafta | Akreditasyonun Eğitimdeki Rolü ve Önemi | |
12. Hafta | Eğitimde Kalite ve Akreditasyonun Etik Boyutu | |
13. Hafta | Akreditasyon Süreçleri için Strateji Geliştirme | |
14. Hafta | Final |
Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining Quality. Assessment & Evaluation in Higher Education, 18(1), 9-34. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |