Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Kalite ve Akreditasyon MBS22 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Abdullah ADIGÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere eğitimde kalite yönetimi ve akreditasyon süreçlerini öğretmektir. Ders, kalite standartlarının nasıl belirlendiğini, akreditasyonun önemini ve bu süreçlerin eğitim kurumlarına nasıl uygulandığını ele alır.
Dersin İçeriği Ders, eğitimde kalite güvencesi, sürekli iyileştirme, akreditasyon kurumları ve kriterleri, eğitimde performans değerlendirme sistemleri ve akreditasyon süreçlerinin yönetimi gibi konuları kapsar. Öğrenciler, eğitimde kaliteyi artırmak için stratejiler geliştirecek ve akreditasyon süreçlerini simülasyonlar aracılığıyla deneyimleyecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, eğitimde kalite yönetimi ve akreditasyon süreçlerini anlayacak ve uygulama becerisi kazanacaklardır.
- Kalite güvencesi ve sürekli iyileştirme stratejileri geliştirebileceklerdir.
- Akreditasyon süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde etkin rol alma becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kalite Yönetimi ve Temel Kavramlar
2. Hafta Eğitimde Kalite Güvencesi Sistemleri
3. Hafta Akreditasyon Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
4. Hafta Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon Kurumları
5. Hafta Eğitimde Kalite Standartları ve Kriterler
6. Hafta Sürekli İyileştirme ve Kalite Döngüsü
7. Hafta Eğitimde Performans Değerlendirme Sistemleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Akreditasyon Süreçleri ve Yönetimi
10. Hafta Kalite Güvence Denetimleri ve Raporlama
11. Hafta Akreditasyonun Eğitimdeki Rolü ve Önemi
12. Hafta Eğitimde Kalite ve Akreditasyonun Etik Boyutu
13. Hafta Akreditasyon Süreçleri için Strateji Geliştirme
14. Hafta Final
Kaynaklar
Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining Quality. Assessment & Evaluation in Higher Education, 18(1), 9-34.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 0 0 -
PY2 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 -
PY7 5 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 -
PY11 0 0 0 0 -
PY12 0 0 0 0 -
PY13 0 0 0 0 -
PY14 0 0 0 0 -
PY15 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 10 6 60
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 3 18
Toplam İş Yükü 78
Dersin AKTS Kredisi 3,0