Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Düşünme | MBS03 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şule AY |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Şule AY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; felsefi sorgulama, doğru akıl yürütme ve argüman üretme yöntemlerini incelemek ve uygulamak ve aynı zamanda yaşamın her alanında felsefi bir tavır geliştirmek ve kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Eleştirel düşünme yönteminin temel kavram ve problemlerinin ele alınması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Doğru ve yanlış akıl yürütme yollarının tanımlanması - Argüman üretme, doğru iddia oluşturabilme ve mantıklı karar verebilme yöntemlerinin açıklanması - Dil ve yaşamın karmaşıklığının kavramsal analizi ve doğru yöntemlerinin tartışılması - Eleştirel bakış açısının temel kavramlarının açıklanması - Eleştirel düşüncenin farklı alanlardaki yöntemsel uygulamalarının tartışılması - Eleştirel düşünce ve etik ilişkisinin tartışılması - Eleştirel düşünce ve psikolojik sosyolojik etkilerinin tartışılması - Eleştirel düşünce ve kitle iletişim araçları ilişkisinin tartışılması |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | |
2. Hafta | Eleştirel Düşüncenin Tanımlanması | |
3. Hafta | Karşılaştırma, Genelleme ve Doğru Akıl Yürütme Kavramları | |
4. Hafta | Düşüncenin Dereceleri ve Bölümleri | |
5. Hafta | Biilimsel Akıl Yürütme ve Yanlış Akıl Yürütme | |
6. Hafta | Düşünce Türleri, Eylem ve Karar Verme | |
7. Hafta | Neden-Sonuç, İnanç ve Olgu | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Benmerkezci Düşünce | |
10. Hafta | Grupmerkezci Düşünce | |
12. Hafta | Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi | |
13. Hafta | Eleştirel Düşünce ve Kitle İletişim Araçları İlişkisi | |
14. Hafta | Final |
Kritik Düşünce, Richard Paul ve Linda Elder, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2013. |
Etik-Ahlak Felsefesi, Doğan Özlem, Notos, İstanbul, 2016. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama DS | 15 | 2 | 30 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |