Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Açık ve Uzaktan Öğrenme MBS15 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, açık ve uzaktan eğitimin tanımı; Açık ve uzaktan eğitimin önemi; geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitim kullanımı (Örnek ve uygulamalar); Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenme; Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenen motivasyonu; farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
- Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
- Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
- Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
4. Hafta Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
5. Hafta Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
6. Hafta Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama
10. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
11. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Uygulama
12. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Sayılan, F. (2006). Herkes için eğitim: Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de temel eğitim sorunu. Fevziye Sayılan ve Ahmet Yıldız (Haz.). Yaşam boyu öğrenme içinde.(ss. 106- 116). Ankara: Pegem A Yayıncılık. İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim, 13, 23-25. Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116
Dersin AKTS Kredisi 3,0