Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SMB15 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.
Dersin İçeriği Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar.
- Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar.
- Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder.
- Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.
- Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
- Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
1. Hafta Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
2. Hafta Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Öz-düzenleme Becerisi Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Öz-düzenleme Becerisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati
4. Hafta Motivasyonel Faktörler Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım
4. Hafta Motivasyonel Faktörler Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
5. Hafta Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
5. Hafta Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama
6. Hafta Öğrenme Stilleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
6. Hafta Öğrenme Stilleri Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
7. Hafta Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
9. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
10. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler
10. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
11. Hafta Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
11. Hafta Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
12. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
13. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
13. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama
Kaynaklar
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
Dersin AKTS Kredisi 4,0