Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | SMB15 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme. |
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. - Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. - Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. - Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. - Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir. - Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati |
1. Hafta | Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
2. Hafta | Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Öz-düzenleme Becerisi | Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati |
3. Hafta | Öz-düzenleme Becerisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
4. Hafta | Motivasyonel Faktörler | Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım |
4. Hafta | Motivasyonel Faktörler | Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım |
5. Hafta | Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama |
6. Hafta | Öğrenme Stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Öğrenme Stilleri | Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
7. Hafta | Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
10. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Uygulama Araştırma Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Uygulama Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
11. Hafta | Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme | Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama |
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University, |
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University, |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |