Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme Güçlüğü SMB22 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği öğrenme güçlüklerinin tanınması sınıflandırılması ve öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma becerileri
Ders Öğrenme Kazanımları - Rehberliğin Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
- Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir
- Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Araştırma
2. Hafta Erken Eğitim Ve Adaptasyon Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum
3. Hafta Zihinsel Engeller Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
4. Hafta Öğrenme güçlükleri Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Araştırma
5. Hafta Dil Ve Konuşma Bozuklukları Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
6. Hafta İşitme Güçlükleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
7. Hafta Görme Güçlükleri Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Otizm Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Otistik çocukların eğitimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
11. Hafta Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum
12. Hafta Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Karlheinz B. (2006). Öğrenme Güçlüklerini Erken Tesbit Etmek. Ankara: İlya Yayıncılık. Sarı, H. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilerin Eğitimleriyle İlgili Çağdaş Öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 60
PY4 4 5 2 5 60
PY6 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
Dersin AKTS Kredisi 4,0