Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kapsayıcı Eğitim SMB10 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim ortamlarındaki her türlü ayrımcılığa karşı mücadele edebilecek bilgiyi, beceriyi, değeri ve tutumu kazandırmak.
Dersin İçeriği Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi; Kapsayıcı eğitimde ulusal ve uluslararası mevzuat; Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; Kapsayıcı okul ve sınıf; Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; Kapsayıcı öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; Ders tasarlama uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları - Kapsayıcı eğitimi tanımlar.
- Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını açıklar.
- Kapsayıcı eğitimde standartlarının gerekliliğini kabul eder.
- Kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini açıklar.
- İnsani değerleri ve evrensel erdemleri önemser
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği ve önemi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Araştırma
2. Hafta Kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
4. Hafta Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
5. Hafta Kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Görsel Sunum
6. Hafta Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
7. Hafta Kapsayıcı okul ve sınıf Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek Uygulama Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
10. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
12. Hafta Kapsayıcı eğitim uygulamaları: ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
13. Hafta Kapsayıcı ders tasarlama uygulamaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
14. Hafta Değerlendirme Ders Saati
Kaynaklar
Ceyhan, M. A. (2016). Kapsayıcı Eğitim: Okul Pratikleri, Öğretmen İhtiyaçları. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Çayır, K., Soran, M. & Ergün, M. (2015). Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için El Kitapçığı. Karekök Yayınları. Düşün, Y. (2016). Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum analizi. Eğitim Reformu Girişimi [ERG]. Eileen Allen, K. E. & Glynnis, E. C. (2015). The Exceptional Child Inclusion in Early Childhood Education. USA: Wadsworth, Cengage Learning. Karten, T. J. (2011). (Edt.), Inclusive Practives. Thousand Oaks, California: Corwin. Merey, Z. (Edt.), (2017). Çocuk Hakları. (2. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2013). Eğitimde Hakkaniyet, Şimdi! Salvia, J., Ysseldyke, J. & Witmer, S. (2017). Assessment in Special and Inclusive Education. (13th edition.) , USA: Boston, Cengage Learning. Thousand, J. S., Villa, R. A. & Nevin, A. I. (2015). Differentiating Instruction. (2nd edition), USA: Thousand Oaks, California: Corwin. Turan, R. (2017). (Edt.), İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Yılmaz, Ö. (2011). Kapsayıcı, Ön Yargısız Eğitim İçin Liderler. Kadından Yaşama Destek Derneği [KAYAD].
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer