Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SMB06 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim, sürecinde kullanımı, Program dışı faaliyet türleri, Program dışı faaliyetlerin öğrenen, motivasyonuna etkisi, Program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, Program dışı faaliyetler ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel) kapsamaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder.
- Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Program dışı faaliyet kavramı Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
2. Hafta Program dışı faaliyet türleri Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
4. Hafta Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyonu Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
5. Hafta Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım
6. Hafta Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Program dışı faaliyetler ve duygusal Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
10. Hafta Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Ders Saati
11. Hafta Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Araştırma
12. Hafta Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
13. Hafta Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyet Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları. (Ed. Laçin Şimşek, 2011). Pegem Akademi, Ankara. Erdoğan, KÖSE. (2013). Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin sınıflandırılmasına yönelik bir öneri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2). Bakanlığı, M. E. (1989). Ortaokul ve Orta Öğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik. Tebliğler Dergisi, (2300). Mahoney, J. L., Cairns, B. D., & Farmer, T. W. (2003). Promoting interpersonal competence and educational success through extracurricular activity participation. Journal of educational psychology, 95(2), 409. Adıgüzel, Ö. (2011). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri. Eğitim Bilim Toplum, 4 (14), 32-41. Çavuş, R., Topsakal, Ü. U. ve Kaplan, A. Ö. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli bilgievleri örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 15-26. Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16 (2), 171-190.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
Dersin AKTS Kredisi 4,0