Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi İSAE10 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanıtmak ve geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlarla öğrenciyi çoklu tanımaya yönelik değerlendirme yöntemlerine giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler farklı ölçme araçlarını (yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi desenler vb.) geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Test geçerliliğine giriş. Sınıf içi Değerlendirme Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Test ayrıntıları ve desenleri. Test maddeleri. Test puanlama ve değerlendirme. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati
3. Hafta Değerlendirmede adillik, etik ve eğitim. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım
4. Hafta Performans testlerini puanlama ve değerlendirme. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
5. Hafta İletişimsel yeterliliği araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati
6. Hafta Test maddeleri gerçekte neyi ölçer? Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
7. Hafta Dinamik değerlendirmenin temelleri. Sosyokültürel teori. Proksimal gelişim bölgesi Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Okul sisteminde ölçme ve değerlendirme Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta Grup projesi: dil bilgisi, sözcük bilgisi, okuma ve dinleme testlerini değerlendirme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Araştırma
11. Hafta Grup projesi: konuşma becerisi testlerini değerlendirme Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama
12. Hafta Grup projesi: mevcut okul test araçlarını değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
13. Hafta Grup projesi: alternatif test yöntemleri geliştirme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Bailey, K.M. (1998). Learning about language assessment: Dilemmas, decisions, and directions.London: Heinle & Heinle. • Fulcher, G. & Davidson, F. (2007). Language testing and assessment. New York: Routledge. • Poehner, M. E. (2008). Dynamic assessment: A Vygotskian approach to understanding and promoting L2 development. Berlin: Springer. • Shohamy, E. & Hornberger, N. H. (2010). Language testing and assessment. New York : Springer. •Weir, C. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 60
PY3 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 5 65
Araştırma 4 5 20
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127
Dersin AKTS Kredisi 4,0