Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kitle İletişiminde İngilizce İSAE09 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr. Gör. Zekeriya HAMAMCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sözcük öğeleri ve yapısal biçimler arasındaki ilişki hakkında fikir sağlamak ve öğrencinin aktif akademik kelime dağarcığının geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Sözcük ögelerini öğrenmek, saklamak ve etkinleştirmek için çeşitli stratejilere giriş; sözlük kullanımı ve bağlamsal analiz, morfemik analiz, bileşen analizi, anahtar kelime ilişkilendirmeleri, ikili kodlama öğrenme ve çok seviyeli işlem öğrenimi ile alıştırma; yeni sözcük kümelerini işleme, muhafaza etme ve geri çağırma için öğrenci stratejilerindeki yetkinliği geliştirmek.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi belirlemede bilgilerini sınıflandırabilecektir.
- Öğrenciler sözcüksel öğrenme stratejilerini analiz edip irdeleyebileceklerdir.
- Öğrenciler sözcüksel öğrenme için çeşitli stratejileri sınıflandırabilecek, örneklendirebilecek, gösterebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler, bireysel olarak en etkili sözcük öğrenme stratejisini tanıyabilecek ve tanımlayabilecektir.
- Öğrenciler, çok çeşitli akademik bağlamlarda sözcük bilgisini kategorize edebilecek, kullanabilecek ve tekrarlayabileceklerdir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kursun amaçlarının ve öğrenme sonuçlarının tanıtılması, eğitmen beklentileri, kişisel sözlük ödevi, ders kitabı ve sözcüksel öğrenme stratejileri Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Bölüm 1: Teknoloji ve Toplum & Bölüm 4: Strateji Uygulaması Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
3. Hafta Bölüm 2: Sosyal Deneyim ve Kişisel Gelişim Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta 3. Bölüm: Ailenin Değişen Doğası Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
5. Hafta Tamamlayıcı kelime öğrenme stratejisi uygulaması; Bölüm 8: Strateji Uygulaması; & Bölüm 12: Strateji Uygulaması Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Bölüm 5: Tüketiciyi Etkilemek & Bölüm 16: Strateji Uygulaması Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Bölüm 6: Kim Ne Satın Alır? Ailenin Etkisi Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Bölüm 7: Kendimizi Nasıl Görüyoruz Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Bölüm 20: Strateji Uygulaması; Bölüm 24: Strateji Uygulaması; ve Bölüm 28: Strateji Uygulaması Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Ders Saati Araştırma
11. Hafta Bölüm 13: Satılık Su Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Bölüm 14: Aral Denizi - Çevresel Bir Felaket Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Araştırma
13. Hafta Grup projesi sunumu Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Huntley, Helen. Essential Academic Vocabulary: Mastering the Complete Academic Word List. Heinle, Cengage Learning 2006. Schmitt, Diane and Norbert Schmitt. Focus on Vocabulary 2: Mastering the Academic Word List. Pearson Education Inc 2011. Thornbury, Scott. How to Teach Vocabulary. Jeremy Harmer ed. Pearson Education Ltd 2002. Woolard, George. Key Words for Fluency (Upper-Intermediate). Thomson 2004.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 5 5 5 5 60
PY2 5 5 5 5 5 5 60
PY5 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 5 65
Araştırma 5 4 20
Diğer Faaliyetler 4 4 16
Uygulama 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 112
Dersin AKTS Kredisi 4,0