Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | SMB15 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme. |
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. - Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. - Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. - Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
3. Hafta | Öz-düzenleme Becerisi | Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | Motivasyonel Faktörler | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
6. Hafta | Öğrenme Stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
10. Hafta | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
12. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum |
14. Hafta | Final | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University, |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |