Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SMB15 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.
Dersin İçeriği Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar.
- Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir.
- Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.
- Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
2. Hafta Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma
3. Hafta Öz-düzenleme Becerisi Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
4. Hafta Motivasyonel Faktörler Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Öğrenme Stilleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
7. Hafta Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
10. Hafta Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
11. Hafta Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
12. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum
14. Hafta Final Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
Kaynaklar
Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi. Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi, Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu. Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813. Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457. Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon, Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara, Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus: Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson, Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson, Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2: Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
Dersin AKTS Kredisi 4,0