Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | SMB06 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim, sürecinde kullanımı, Program dışı faaliyet türleri, Program dışı faaliyetlerin öğrenen, motivasyonuna etkisi, Program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, Program dışı faaliyetler ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel) kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar. - Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder. - Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Program dışı faaliyet kavramı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
2. Hafta | Program dışı faaliyet türleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyonu | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
5. Hafta | Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
7. Hafta | Program dışı faaliyetler ve duygusal | Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
11. Hafta | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama |
12. Hafta | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
13. Hafta | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyet | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları. (Ed. Laçin Şimşek, 2011). Pegem Akademi, Ankara. Erdoğan, KÖSE. (2013). Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin sınıflandırılmasına yönelik bir öneri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2). Bakanlığı, M. E. (1989). Ortaokul ve Orta Öğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik. Tebliğler Dergisi, (2300). Mahoney, J. L., Cairns, B. D., & Farmer, T. W. (2003). Promoting interpersonal competence and educational success through extracurricular activity participation. Journal of educational psychology, 95(2), 409. Adıgüzel, Ö. (2011). Okul dışında farklı bir öğrenme ortamı olarak çocuk müzeleri. Eğitim Bilim Toplum, 4 (14), 32-41. Çavuş, R., Topsakal, Ü. U. ve Kaplan, A. Ö. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli bilgievleri örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 15-26. Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16 (2), 171-190. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |