Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Açık ve Uzaktan Öğrenme SMB01 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, açık ve uzaktan eğitimin tanımı; Açık ve uzaktan eğitimin önemi; geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitim kullanımı (Örnek ve uygulamalar); Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenme; Açık ve uzaktan eğitim ve öğrenen motivasyonu; farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
- Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
- Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
- Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum
2. Hafta Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum Araştırma
3. Hafta Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
4. Hafta Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma
5. Hafta Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
6. Hafta Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler
7. Hafta Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Uygulama Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1 Ders Saati
9. Hafta Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
10. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma
11. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım
12. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum Sözel Anlatım Ders Saati
13. Hafta Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
Sayılan, F. (2006). Herkes için eğitim: Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de temel eğitim sorunu. Fevziye Sayılan ve Ahmet Yıldız (Haz.). Yaşam boyu öğrenme içinde.(ss. 106- 116). Ankara: Pegem A Yayıncılık. İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim, 13, 23-25. Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 5 5 5 5 5 5 60
PY4 5 5 5 5 5 5 60
PY6 5 5 5 5 5 5 60
PY7 5 5 5 5 5 5 60
PY8 5 5 5 5 5 5 60
PY9 5 5 5 5 5 5 60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116
Dersin AKTS Kredisi 4,0