Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kitle İletişiminde İngilizce | İSAE09 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Zekeriya HAMAMCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sözcük öğeleri ve yapısal biçimler arasındaki ilişki hakkında fikir sağlamak ve öğrencinin aktif akademik kelime dağarcığının geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Sözcük ögelerini öğrenmek, saklamak ve etkinleştirmek için çeşitli stratejilere giriş; sözlük kullanımı ve bağlamsal analiz, morfemik analiz, bileşen analizi, anahtar kelime ilişkilendirmeleri, ikili kodlama öğrenme ve çok seviyeli işlem öğrenimi ile alıştırma; yeni sözcük kümelerini işleme, muhafaza etme ve geri çağırma için öğrenci stratejilerindeki yetkinliği geliştirmek. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi belirlemede bilgilerini sınıflandırabilecektir. - Öğrenciler sözcüksel öğrenme stratejilerini analiz edip irdeleyebileceklerdir. - Öğrenciler sözcüksel öğrenme için çeşitli stratejileri sınıflandırabilecek, örneklendirebilecek, gösterebilecek ve değerlendirebileceklerdir - Öğrenciler, bireysel olarak en etkili sözcük öğrenme stratejisini tanıyabilecek ve tanımlayabilecektir. - Öğrenciler, çok çeşitli akademik bağlamlarda sözcük bilgisini kategorize edebilecek, kullanabilecek ve tekrarlayabileceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kursun amaçlarının ve öğrenme sonuçlarının tanıtılması, eğitmen beklentileri, kişisel sözlük ödevi, ders kitabı ve sözcüksel öğrenme stratejileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
2. Hafta | Bölüm 1: Teknoloji ve Toplum & Bölüm 4: Strateji Uygulaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Görsel Sunum Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Bölüm 2: Sosyal Deneyim ve Kişisel Gelişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | 3. Bölüm: Ailenin Değişen Doğası | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
5. Hafta | Tamamlayıcı kelime öğrenme stratejisi uygulaması; Bölüm 8: Strateji Uygulaması; & Bölüm 12: Strateji Uygulaması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Bölüm 5: Tüketiciyi Etkilemek & Bölüm 16: Strateji Uygulaması | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
7. Hafta | Bölüm 6: Kim Ne Satın Alır? Ailenin Etkisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Bölüm 7: Kendimizi Nasıl Görüyoruz | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
10. Hafta | Bölüm 20: Strateji Uygulaması; Bölüm 24: Strateji Uygulaması; ve Bölüm 28: Strateji Uygulaması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama |
11. Hafta | Bölüm 13: Satılık Su | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama |
12. Hafta | Bölüm 14: Aral Denizi - Çevresel Bir Felaket | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Grup projesi sunumu (Bölüm 1) | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Araştırma |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Huntley, Helen. Essential Academic Vocabulary: Mastering the Complete Academic Word List. Heinle, Cengage Learning 2006. Schmitt, Diane and Norbert Schmitt. Focus on Vocabulary 2: Mastering the Academic Word List. Pearson Education Inc 2011. Thornbury, Scott. How to Teach Vocabulary. Jeremy Harmer ed. Pearson Education Ltd 2002. Woolard, George. Key Words for Fluency (Upper-Intermediate). Thomson 2004 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 60 |
PY4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY7 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY8 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 60 |
PY9 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |