Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı | İSAE06 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi temelli ders planlarının amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olacak mevcut pratik seçenekler hakkındaki farkındalıklarını artırmaktır. Bu ders, resmi ve gayri resmi ders planlama tekniklerinin analizi yoluyla öğretme eylemine ve bir öğretmenin ders planının hazırlanması sırasında ve sonrasında sahip olduğu çeşitli seçeneklere odaklanacaktır. Gözlemlenen derslerin, somut ders planlarının ve ilgili materyallerin toplamı, öğrenciye ders planlama ve sınıf içi öğretime yönelik çeşitli yaklaşımları değerlendirme fırsatı sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretim materyalleri için geliştirme stratejileri ve içerik kaynakları; malzemelerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; malzemeler için ihtiyaç analizi; geleneksel ders kitabı materyalleri ile tamamlayıcı / destekleyici materyaller arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarımı; resmi ve gayri resmi İngilizce’nin ikinci dil olarak öğretimi ile ilgili ders planlarının gelişim stratejileri ve tasarımı; ders planı tasarımına ve farklı öğretim materyallerine dayalı sınıf yönetimi uygulamaları; etkinlik temelli öğretim ve malzeme kullanım öğretimi için en iyi uygulamalardır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler, bir İngilzce sınıfını yönetmek için etkili ve etkisiz, resmi ve resmi olmayan teknikleri belirleyebileceklerdir. - Öğrenciler, bir İngilizce sınıfında öğretim yapabilmek için çeşitli yöntemleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir. - Öğrenciler bir ders planı hazırlamak ve ders planı dahilinde etkinlikleri tasarlamak için bazı resmi ve gayri resmi teknikler hakkında temel bilgileri göstereceklerdir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Derse giriş / Müfredat incelemesi / Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
2. Hafta | Öğretmen ve Öğrenci arasındaki ilişki üzerine devam eden tartışma | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
3. Hafta | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum |
4. Hafta | Uygun ve uygun olmayan sınıf yönetimi teknikleri ve stratejilerine genel bakışın devamı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
5. Hafta | Talimat vermek için en iyi uygulamalar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi teknikler | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma |
7. Hafta | Bir dil ders planı hazırlamak ve oluşturmak için resmi ve gayri resmi tekniklere genel bakışın devamı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Ders Saati |
9. Hafta | Bir dil dersinde destekleyici / tamamlayıcı materyalleri seçmek, uyarlamak ve kullanmak için en iyi uygulamalar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati |
10. Hafta | Okuma becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Okuma ve dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımı | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Dinleme becerisine dayalı dil dersleri için öğretim materyallerinin ve etkinliklerinin geliştirilmesi ve tasarımına genel bakışın devamı | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma |
13. Hafta | Bir dinleme etkinliği için öğrenci gelişimini ve web tabanlı bir öğretim materyalinin tasarlanmasını gerektiren sınıf içi ödev | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
Scrivener, Jim. Ed. Adrian Underhill. Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. 3rd Edition. Macmillan Publishers Ltd 2011. (2016, March). CELTA Course at International Training Institute. 4 Levent, Istanbul, Turkey. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 5 | 65 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |